مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام اعلام کرد
دیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام از توزیع 2 هزار تن انواع کود شیمیایی برای کشت بهاره میان کشاورزان این استان در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۵۰۷۸۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹ 21 June 2015
آیت جمالی مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام گفت: از این مقدار کود توزیع شده یک هزار 500 تن کودهای اوره و فسفاته و مابقی نیز کود پتاسه بوده است.

وی افزود: عمده کودهای توزیعی به کشت گندم و جو اختصاص یافته که سهم کود توزیعی شهرستان دهلران بیش از 40 درصد بوده و 60 درصد مابقی نیز بین متقاضیان دیگر شهرستان های تابعه استان توزیع شده است.

جمالی ادامه داد: این شرکت در نظر دارد در سه ماهه دوم امسال و برای تقویت کشت های تابستانه مقدار چهار هزار تن کود شیمیایی بین کشاورزان توزیع کند که از این میزان سه هزار تن کود اوره و یک هزار تن نیز کود فسفاته خواهد بود.

به گفته وی، بیش از 50 درصد کودهای کشت تابستانه برای محصول ذرت و 50 درصد نیز به دیگر محصولات جالیزی و صیفی جات تخصیص می یابد.

وی خشکسالی و کاهش نزولات جوی را در میزان کشت محصولات و نیز مقدار کودهای توزیعی در بین کشاورزان موثر دانست و گفت: هر سال با توجه به شرایط بارندگی و خشکسالی و مقدار سطح زیر کشت، کود به کشاورزان داده می شود.

36 عامل کار توزیع کودهای شیمیایی بین کشاورزان استان ایلام را انجام می دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار