اداره ارشاد اصفهان:
تابناک: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اعلام کرد: سه گروه از خبرنگاران و اصحاب رسانه می توانند بیمه شوند.
کد خبر: ۵۰۸۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶ 21 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از، روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان روز یکشنبه اضافه کرد: با توجه به پیگیری های مکرر اصحاب رسانه و با توجه به اعلام معاونت مطبوعاتی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، متقاضیان بیمه در رسانه ها به سه گروه تقسیم شده اند.

اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی این گروهها را به شرح زیر اعلام کرد:

** گروه اول: روزنامه نگارانی که توسط نشریات، خبرگزاری ها، مطبوعات و پایگاه های خبری بیمه شده اند لازم به ذکر است در این گروه نصاب تعداد خبرنگاران برای پرداخت یارانه بیمه به رسانه ها کاهش یافته تا رسانه های بیشتری مشمول دریافت این یارانه شوند و همچنین خبرنگاران بیشتری توسط رسانه ها، تحت پوشش بیمه ای قرار بگیرند.

بر این اساس، حداقل نفرات برای روزنامه های سراسری و خبرگزاری ها از 25 نفر به 20، هفته نامه ها و پایگاه های خبری از 12 نفر به 8 و سایر نشریات (دو هفته نامه به بالا( نیز 6 نفر اعلام شده که برای رسانه های منطقه ای، استانی و محلی به ترتیب، 12، 6 و 5 لحاظ شده است.

** گروه دوم: خبرنگارانی که از کمیسیون صدور کارت حرفه ای روزنامه نگاری موفق به دریافت کارت می شوند . این گروه چنانچه به صورت آزاد مشغول به فعالیت باشند و بیمه آنان از طریق رسانه ای پرداخت نشود در صورت تمایل می توانند از تسهیلات بیمه ای صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران استفاده کنند.

** گروه سوم : خبرنگارانی که به صورت غیرحرفه ای یا پاره وقت با رسانه های مختلف همکاری می کنند این افراد نیز می توانند با نام نویسی در صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران پس از تایید پرونده در سایت سمان توسط اداره کل امور مطبوعات و خبرگزاری های داخلی در گزینه درخواست، درخواست ها بیمه خود را ثبت تا نسبت به برقرای بیمه آنان از طریق صندوق مذکور اقدام لازم صورت پذیرد.

تلفن پاسخگویی به خبرنگاران پیرامون بیمه حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه نگاران در اداره کل مطبوعات و خبرگزاری های داخلی شماره های 9-88313247 و 88323252 و 88839184 با پیش شماره 021 اعلام شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار