رئیس شورای شهر داراب گفت: مهم‌ترین مطالبه مردم از شهرداری، آسفالت معابر در محله‌های بالا، شهرک‌ها و مناطق مسکونی نوساز است.
کد خبر: ۵۰۹۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ 16 October 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:رمضان بی‌ریا بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران بابیان اینکه مردم داراب باوجود چالش‌های موجود به شیار می‌روند، اظهار داشت: در سال جاری چهار میلیارد تومان از 3 درصد نفت به شهرداری داراب تعلق‌گرفته که بر اساس رویکرد دولت به طرح‌های موردنیاز تخصیص می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه آسفالت بلوار امام خمینی و سایر خیابان‌های اصلی داراب در انتظار اتمام طرح فاضلاب شهری است، افزود: از این 4 میلیارد، دو میلیارد به آسفالت معابر و مابقی به پروژه‌های عمرانی شهرداری شامل پارک بانوان، پارک تدبیر و امید، فضاسازی مقابل هتل نقش شاپور، زمین چمن پارک داربگرد و احداث سالن ورزشی هندبال اختصاص می‌یابد.

رئیس شورای شهر داراب با اشاره به اینکه بودجه امسال شهرداری 20 میلیارد است و از این رقم 60 درصد به طرح‌های عمرانی و 40 درصد به امور جاری اختصاص می‌یابد، گفت: شورای شهر 20 میلیارد تومان از دستگاه‌های دولتی داراب طلب دارد و مقرر است یک میلیارد و 800 میلیون تومان در قالب اسناد خزانه دولتی تا پایان سال جاری پرداخت شود.

بی‌ریا همچنین با اشاره به وضعیت محل دفن زباله داراب بیان کرد: در داراب کارگروهی با محوریت فرماندار و اداره محیط‌زیست وجود دارد که محل دفن زباله را انتخاب و به شهرداری اعلام می‌کند.

وی ادامه داد: این کارگروه با استعلام از شبکه بهداشت، محیط‌زیست، امور آب، آبفا شهری، بنیاد مسکن، بخشداری و منابع طبیعی برای انتخاب محل دفن زباله تصمیم‌گیری می‌کند. 

بی‌ریا با اشاره به نامه منتشرشده در فضای مجازی پیرامون توصیه آبفای فارس به فرماندار داراب و اشاره به آلودگی احتمالی هفت حلقه چاه آب آشامیدنی زرین‌دشت و داراب گفت: اظهارنظر درباره این موضوع در صلاحیت آبفای شهری نیست و کارشناسان  آب‌های زیرزمینی باید در این زمینه اظهارنظر کنند.

رئیس شورای شهر داراب اظهار داشت: همه استعلام‌ها انجام‌شده اما انتشار آن بر عهده فرمانداری داراب است و ما مسؤولیتی در انتشار آن‌ها نداریم.

وی خاطرنشان کرد: در نامه آبفا در مورد خطرات احتمالی محل جدید دفن زباله هشدار داده‌شده که ما برای رفع همین احتمال از شرکتی آلمانی دعوت کردیم که از زباله‌های موجود بهره‌برداری کرده تا شیرابه‌های آن‌ها به زمین نفوذ نکند.

بی‌ریا با اشاره به اینکه به علت نامناسب بودن جنس زمین محل دفن زباله شهرک غدیر آن را منتقل کردیم و نماینده داراب در این موضوع نقشی نداشته است، ادامه داد: زمین شهرک غدیر برای دفن زباله مناسب نبود اما استعلام‌های موردنیاز در سال 88 اخذشده بود و مسئولان وقت موافق بودند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار