سرپرست پلیس امنیت عمومی فارس گفت: سفر به کربلا تنها با گذرنامه و گرفتن ویزا از مبادی رسمی امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۵۰۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ 16 October 2017
تابناک فارس به نقل از فارس: یوسف ملک‌زاده اظهار داشت: در ارتباط با نحوه خروج و مسافرت زیارتی زوار ایرانی به عراق فقط با گذرنامه و گرفتن ویزا از مبادی رسمی و قانونی امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: بر اساس تفاهم‌نامه جمهوری اسلامی ایران با کشور عراق سفر زائران ایرانی بدون داشتن گذرنامه و ویزا امکان‌پذیر نیست و برخورد پلیس دراین‌ارتباط جدی خواهد بود. ازاین‌رو زائران محترمی که از هم‌اکنون تصمیم به زیارت کربلای معلا رادارند هرچه زودتر برای گرفتن گذرنامه از طریق مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ اقدام نمایند.

این مقام مسؤول ادامه داد: در همین ارتباط طبق اعلام دستگاه قضایی در صورت وقوع رفتارهای غیرقانونی و ارتکاب به جرائم و تلاش برای عبور غیرقانونی از مرز یا اقامت بیش از مدت قانونی ویزا (مندرج در گذرنامه) در کشور عراق از سوی اتباع ایرانی رسیدگی خواهد کرد.

ملک‌زاده خاطرنشان کرد: از سوی دیگر بر اساس اعلام ستاد اربعین حسینی مرزهای خسروی، مهران، چزابه، شلمچه، در اختیار زائران اربعین خواهد بود. تلاش پلیس‌، تأمین امنیت زوار ایرانی است.

وی افزود: توصیه پلیس به زوار در طول سفر این است که از پذیرفتن امانات و حمل بسته‌های مشکوک خودداری و از خوردن یا آشامیدن مواد غذایی یا مایعات بدون شناسایی و معرفی از سوی مسئولان‌ کاروان خودداری، همچنین از خرید یا پذیرش رایگان اسباب‌بازی‌های کنترلی و عروسک باطری خور و... در طول مسیر سفر اجتناب کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار