عضو شورای شهر همدان با اعلام اینکه کسی در شورای شهر نسبت به دیگری برتری ندارد، اظهار داشت: کسی در شورا نورچشمی نیست حتی اگر از هر جناح، گروه و دسته‎ای باشد.
کد خبر: ۵۱۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱ 22 June 2015

عضو شورای شهر همدان با بیان اینکه جناح‌گرایی در شورای شهر همدان معنایی ندارد، گفت: چهره شورای شهر همدان با حاشیهسازی برخی افراد مخدوش نشود.

به گزارش تسنیم ، سیداحمد حسنی حلم در صحن علنی شورای شهر همدان اظهار داشت: از چند ماه پیش پیشنهاد داده شد تا صورت جلسه‌ها در صحن شورا قرائت شود تا مصوبات شورای شهر معطل نمانده و سریع‏تر برای اجرا به شهرداری ابلاغ شود.

وی افزود: اما این امر سبب شده تا بحث‌های حاشیه‌ای مربوط به صورت جلسه به وجود آید که زیبنده و شایسته شورای شهر نیست، متاسفانه برخی مصوبات پس از گرفتن رای اعضای شورای شهر در زمان قرائت صورت جلسات دوباره مورد بحث قرار می‏گیرند که این امر دیگر نیاز نیست.

حسنی حلم با بیان اینکه براساس آییننامه داخلی شورای شهر همدان مصوبات شورای شهر تا 6 ماه قابل تغییر نیستند، عنوان کرد: اما تعداد زیادی از مصوبات شورا را لغو کرده و یا تغییر دادیم که این مسئله زیبنده شورای شهر نبوده و شائبه‌هایی نیز ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید چهره پارلمان مستقل شهری را با این مسائل مخدوش کرد، تصریح کرد: این روند سرعت کار در شورای شهر همدان را نیز کاهش داده و سبب شده تا مردم و شهروندان همدان مدت زیادی برای انجام امور خود معطل بمانند.

عضو شورای شهر همدان با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر همدان باید استقلال شورای شهر را حفظ کنند، بیان کرد: شورای برای تمام مردم است، کسانی که به اعضای فعلی رای دادند جناح خاصی نبوده و تمام مردم که این نظام را قبول داشتند به ما به عنوان کسانی که دلسوزان آنها هستیم رای دادند.

وی با اعلام اینکه کسی در شورای شهر نسبت به دیگری برتری ندارد، اظهار داشت: کسی در شورا نورچشمی نیست حتی اگر از هر جناح، گروه و دستهای باشد.

حسنی حلم با تاکید بر اینکه این‌گونه مسائل جز تفرقه‌افکنی در بین اعضای شورای شهر نتیجه دیگری ندارد، عنوان کرد: اعضای شورای شهر همدان مراقب باشند این ذهنیت ایجاد نشود که فرد یا مسئولی شورا را از بیرون مدیریت می‌کند.

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز در این جلسه بر واگذاری کارخانه سیمان شهرداری همدان به بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر این کارخانه سیمان با در نظر گرفتن معدن، جاده و امکانات زیربنایی 18 میلیارد تومان ارزش دارد که در صورت واگذاری باید به طور کاملا نقدی از بخش خصوصی هزینه آن گرفته شود.

محمدرضا الیاسی درباره مشارکت شهرداری با بخش خصوصی در فعالیت کارخانه سیمان نیز گفت: برای ساخت کارخانه 3 هزار تنی سیمان به 210 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که شهرداری به سبب محدودیتهای مالی نمیتواند در این زمینه مشارکت کند.

وی با اشاره به اینکه این پروژه برای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری همدان مناسب است، بیان کرد: اگر شهرداری بتواند از فاینانس چین در این پروژه استفاده کند می‏تواند وارد مشارکت با بخش خصوصی شده و سود حاصل را در سایر پروژههای سرمایه‏گذاری هزنیه کند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار