کد خبر: ۵۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۴ 22 June 2015
مدیرکل دادگستری استان البرز از تشکیل کارگروهی ویژه برای رسیدگی به مفاسد اداری و اقتصادی در استان البرز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرج، احمد فاضلیان، در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا، در خصوص چگونگی رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی و اداری البرز، در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان گفت: با آن دسته از افرادی که با وجود سودهای کلان در فعالیت اقتصادی خود، بر پرداخت نکردن معوقات بانکی خود به بانک‌ها، همچنان پافشاری می‌کنند برخورد قاطع خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:  دستگاه قضا، با بنگاه‌داران و فعالان اقتصادی که به دلیل شرایط و مشکلات نامناسب اقتصادی و تولید کشور، نتوانستند معوقات خود را به موقع به بانک برگردانند با مماشات رفتار می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: اما با آن دسته از افرادی که به جای فعالیت شفاف اقتصادی با اخذ تسهیلات بانکی، به انجام عملیات نامتعارف اقتصادی از قبیل خرید زمین و ویلای شخصی برای خود و اطرافیان اقدام کرده‌اند به عنوان یک اخلال‌‎گر اقتصادی در استان، قاطعانه برخورد خواهد شد.

مدیرکل دادگستری استان البرز در ادامه، از تشکیل کارگروهی ویژه برای رسیدگی به مفاسد اداری و اقتصادی در استان البرز خبر داد.

وی، با بیان این که پس از شناسایی اخلالگران اقتصادی، پرونده این افراد به کارگروه ویژه مفاسد اقتصادی استان ارجاء داده خواهند شد گفت: پس از بررسی شرایط افراد، در این کارگروه، اگر در مدت زمان تعیین شده برای بازپرداخت معوقات خود به بانک  اقدام نکنند دستگاه قضای استان با آنها قاطعانه برخورد خواهد کرد.

همچنین در ادامه این نشست دادستان استان، با برشمردن  بروز برخی تخلفات و مفاسد اداری و اقتصادی در البرز، بیان کرد: در حال حاضر پرونده‌های بسیاری در حوزه شهرداری‌ها، ادارات دولتی از جمله پرونده‌ای مربوط به تخلفات در شهر جدید هشتگرد، بنیاد شهید استان و سوء استفاده‌های بانکی افرادی خاص، توسط سازمان بازرسی  و همچنین اداره اطلاعات استان، جهت رسیدگی به دستگاه قضای استان محول شده است.

حاجی رضا شاه کرمی در ادامه، در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا در خصوص علت تاخیر در روند رسیدگی و اجرای احکام پرونده  "ج-ق"، زمین خوار معروف استان گفت: متاسفانه به دلیل حجم و میزان بالای تخلفات صورت گرفته توسط این فرد در طول سالیان متمادی، قطعا رسیدگی به پرونده‌ای قطور، با 12 هزار صفحه کیفر خواست کار سخت وطاقت فرسایی‌ست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار