رئیس اداره امور دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد که مسمومیتبراثر مصرف ناآگانه دارو در این استان بیش از سایر مسمومیت ها است.
کد خبر: ۵۱۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱ 28 October 2017
به گزارش تابناک : دکتر پریناز احمدی به مناسبت هفته پیشگیری از مسمومیت ها(یکم تا هفتم آبان ماه) اظهار داشت: این هفته فرصت مناسبی است تا درخصوص پیشگیری از مسمومیت های دارویی نکات لازم برای مردم اطلاع رسانی شود. وی ادامه داد: مسمومیت های دارویی عمدی و غیر عمدی بیشترین آمار مسمومیت را در البرز داشته که سالمندان و کودکان بیش از دیگر افراد در معرض این نوع مسمومیت قرار دارند و باید داروها را از دسترس کودکان دور نگه داشت. احمدی گفت: بیشتر مسمومیت ها ناآگاهانه بوده و اطلاع مردم در این موارد کم است لیکن عوارض آن حیاتی است که منجر به مرگ یا معلولیت می شود.وی اظهار داشت: در هفته پیشگیری از مسمومیت ها ، ویژه برنامه های در استان البرز پیش بینی و در حال اجرا است. این مسئول بیان کرد: امسال به خاطر بالا بودن مسمومیت دارویی، این موضوع بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
وی گفت: روز دوم هفته پیشگیری ازمسمومیت به موضوع اطفال اختصاص یافته و این گروه سنی پر خطر مورد توجه قرار گرفته زیرا باید دراین زمینه نکات لازم به اطلاع مردم رسانده شود. وی ادامه داد: گیاهان، مواد شوینده وغیره نباید در دسترس کودکان قرار گیرد زیرا این گروه سنی در سن رشد قرار دارد و اگر مسمومیت اتفاق بیفتد ممکن است در تمام مراحل زندگی آنان تاثیر گذار باشد. احمدی اظهار داشت: امسال روز سوم هفته پیشگیری از مسمومیت به نام روز پیشگپری از مسمومیت ناشی از گاز و منو اکسید کربن نامگذاری شده و دراین خصوص اقداماتی باید انجام شود. وی گفت: پیشگیری از مسمومیت غذایی و گیاهان سمی موضوع دیگری است که دراین هفته به آنها پرداخته شده است که باید منبع تهیه غذا مورد اطمینان باشد و از سوی دیگر گیاهان آپارتمانی مانند خرزهره و گزنه دور از محیط زندگی خانواده بخصوص کودکان قرار گیرد. رئیس اداره امور دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز از سموم دفع آفات، مواد شیمیایی و شوینده های خانگی به عنوان دیگر مواد مسموم کننده نام برد که باید دور از دسترس اطفال قرار گیرد ضمن آنکه مصرف کننده قبل از مصرف شوینده خاص اطلاعات برچسب را بخواند و به آن توجه کند. وی به مردم توصیه کرد که ظروف مواد شیمیایی را در کنار مواد غذایی و آب آشامیدنی قرار ندهند زیرا ممکن است کودکان به علت نا آگاهی و مصرف شیمیایی سلامتی خود را به خطر بیندازند. احمدی از مسمومیت ناشی از گزیدگی سگ، مار ، نیش عقرب و سایر حشرات به عنوان دیگر منابع مسمومیت نام برد و گفت: در مناطق شهری و روستایی ممکن است این نوع مسمومیت ها رخ دهد و باید مراقبت کرد.






منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار