مجتبی نیک کردار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک افزود: کار بالاس ریزی از ملایر تا فیروزان به اتمام رسیده است و از فیروزان به کرمانشاه حدودا 110 است که 78 کیلومتر آن بالاس ریزی آن به اتمام رسیده و 32 کیلومتر از آن باقی مانده است.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه نصریح کرد:از این32 کیلومتر در حال حاضر یک قطار باری به صورت روزانه 1300 تن بالاس را حمل و در مسیر باقی مانده تخلیه میکند، که با این حجم از تخلیه بالاس ما روزانه 800متر خط به پیش میرود که با احتساب این بالاس ریزیها و پیش روی آن تقریبا 40 روزه میتوانیم از مرحله بالاس ریزی هم عبور کرده و به فاز جدیدی به نام زیر کوبی ریل وارد شویم.
نیک کردار اظهار داشت:با تمهیدات پیمانکاران رگلاژکاری ریلها روزانه 1600 متر در دستور کار قرار گرفته و تا کنون 32 کیلومتر از 110 انجام شده است و تقریبا78کیلومتر آن باقی مانده است که با یک حساب 1.6 دهم کیلومتری 50 روز طول می کشد این فاز هم به اتمام برسد.
وی گفت:پس از اتمام کار عملیاتی ما پروژه را تحویل راه آهن جمهوری اسلامی میدهیم تا انشا الله قطار روی این خط سوار شده و مردم شریف استان از آن بهرهمند شوند.