رئیس بخش زایمان بیمارستان 17 شهریور مرزی کلا
در 6 ماهه اول سال جاری ، 270 مادر باردار به اورژانس زنان مراجعه نموده اند که 163 نفر بستری شدند که از این تعداد 106مادر بصورت طبیعی و 48 مادر به روش سزارین زایمان نموده اند.
کد خبر: ۵۱۷۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹ 30 October 2017
به گزارش تابناک مازندران، رئیس بخش زایمان بیمارستان 17 شهریور گفت: بلوک زایمان این مرکز از سال 1394 از حالت سنتی به صورت اتاق اختصاصی یک نفره LDR تبدیل شده و به صورت 24 ساعته خدمات مامایی و زایمان به مادران ارایه می دهند.
 تبدیل شدنر بیمارستان 17 شهریور به LDR
 
بر اساس این گزارش ، دکتر مهنار قلی پور رئیس بخش زایمان این مرکز از مراجعه  بیش از چهار هزار نفر به درمانگاه زنان این بیمارستان خبر داد.
 
دکتر قلی پور در ادامه بیان داشت: از مجموع 13 اتاق LDR در شهرستان بابل 3 اتاق در این مرکز می باشد که بصورت اختصاصی در مادران عزیز قرار می گیرد
 
متخصص زنان و زایمان بیمارستان 17 شهریور گفت: در این مرکز از روش های کاهش درد غیر دارویی شامل رایحه درمانی ، گرما و سرما درمانی، لیبر در آب، ماساژ درمانی، حضور همراه، تنفس و تن آرامی برای خوشایند سازی روند لیبر و زایمان استفاده می گردد و در تمامی مراحل لیبر و زایمان ، همراه آموزش دیده مادر باردار می تواند حضور داشته باشد.  
 
وی ادامه داد: در 6 ماهه اول سال جاری ، 270 مادر باردار به اورژانس زنان مراجعه نموده اند که 163 نفر بستری شدند که از این تعداد 106مادر بصورت طبیعی و 48 مادر به روش سزارین زایمان نموده اند.
 
رئیس بخش زایمان بیمارستان 17 شهریور اضافه کرد: درمانگاه تخصصی زنان همه روزه صبح ها با حضورمتخصصین زنان دایر می باشد و در شش ماهه اول سال 96 در درمانگاه زنان  بیش از چهار هزار نفر مراجعه  نموده اند و خدمات مامایی و زنان دریافت نمودند.
 
دکتر قلی پور با اشاره به اینکه این مرکز بعنوان مرکز ارجاع سطح یک محسوب می شود گفت: مراقبت های دوران بارداری ، درمان بیماری های زنان ، انجام تست پاپ اسمیر ، شناسایی مادران باردار پرخطر و ارجاع به سطوح بالاتر، مشاوره و آموزش به زنان واجد شرایط از طریق برگزاری کلاس های آموزشی، آموزش چهره به چهره ، اطلاع رسانی در پیشگیری از بیماری ها و ... از نمونه خدماتی است که در درمانگاه تخصصی زنان به بانوان این منطقه ارایه می گردد.
 
وی همچنین اضفه کرد: باهدف توانمندسازی مادران باردار، کلاس های آمادگی برای زایمان دو روز درهفته دراین مرکز بصورت رایگان برگزار می گردد که مادران باردار به اتفاق همراه خود به مدت 8 جلسه دراین کلاس ها حضور می یابند و  مهارتهای عملی وتئوری راکسب می نمایند .  
دکتر قلی پور با اشاره به اینکه بیمارستان 17 شهریور مرزی کلا یکی از بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل است،گفت: این مرکز دارای بخش های  اورژانس ، بلوک زایمان ، درمانگاههای تخصصی (زنان ، جراحی عمومی و داخلی و اطفال)، اتاق عمل ، سونوگرافی ، آزمایشگاه ، داروخانه 24 ساعته و دندانپزشکی، بینایی سنجی، آزمایشگاه ، داروخانه شبانه روزی ودرمانگاه معین  می باشد.
 

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار