مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در یاسوج:
مانی پور : اداره های مسکن ، شهرسازی و سازمان های فنی نسبت به رعایت ساختمان مقررات ایرادی داشتند کمیسون های ماده ۱۰۰باید پس از رفع اشکال برای این نوع ساختمان ها برگ گواهی ایمنی صادرکنند.
کد خبر: ۵۱۷۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۳ 30 October 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سومین نشست مدیران مسکن و ساختمان و روسای ادارات نظام مهندسی با حضور استان‌های منطقه 2 کشور به میزبانی راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد.
مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان در رابطه با هدف برگزاری این نشست ها گفت: این برنامه ها در راستای یک زبان مشترک بین استانهای منطقه و تعریف یک دستور کار هماهنگ برای یک فعالیت مشترک در بین استانها برگزار میشود.
حامد مانی پور اظهار داشت: برگزاری این همایش ها خروجی و مصوبات مهمی دارد و در طی برگزاری این برنامه ها استانها ازنزدیک از برنامه ها و تجربیات همدیگر در راستای اهداف خود در زمینه ساخت و سازهای استفاد میکنند.
مانی پور در ادمه به مقررات ملی ساختمان اشاره کرد و گفت: مقرارت ملی ساختمان دارای 22 مبحث است و مطابق قانون اجرای کلیه این مباحث در ساخت و ساز کلیه ساختمان ها طبق قانون الزامی است.
وی همچنین گفت : در کشور ما میزان رعایت این مباحث در بخش های مختلف متفاوت است و در بخی ازموارد از جمله حریق ، صوت ،نگهداری و ایمنی ساختمان توجه خاصی نمی شود.
مدیر کل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: بطور میانگین میزان رعایت مقررات ملی درسطح کشور 55 درصدر درکلیه مباحث در نظر گرفته می شود.
مانی پور رعایت مباحث مقررات ملی را به عنوان یک مطالبه عمومی برشمرد و گفت : مردم باید ایمنی ساختمانها را از دست اندرکاران مطالبه کنند.
 
کمیسیون های ماده ۱۰۰ حق ندارند برای ساختمان های فاقد ایمنی رای ابقا بدهند /  لزوم نظارت بیشتر مهندسان ناظر برساختمان ها 

مانی پور بیان کرد در حال حاضر برای برآورد اجرای مقررات ملی ساختمان سامانه هایی با داشتن نرم افزارهای خاص و سنجش رعایت مقررات ساختمان ها در۱۲ منطقه استان طراحی شده و پس از دوره سه ماه و رفع اشکالات احتمالی آن این طرح برای کل کشور این طرح اجرا خواهدشد .
وی گفت که کمیسیون های ماده ۱۰۰ حق ندارند برای ساختمان های فاقد ایمنی رای ابقا بدهند بلکه باید به رای و نظر سازمانهای متولی در حوزه مقررات ساختمان توجه کنند و اگر اداره های مسکن ، شهرسازی و سازمان های فنی نسبت به رعایت ساختمان مقررات ایرادی داشتند کمیسون های ماده ۱۰۰باید پس از رفع اشکال برای این نوع ساختمان ها برگ گواهی ایمنی صادرکنند.
این مسئول برلزوم نظارت بیشتر مهندسان ناظر برساختمان ها تاکید کرد و گفت نظارت مستمر ناظران مهمترین راهکار ساخت مسکن ایمن ورعایت مقررات ملی مسکن در ابعاد مختلف است.
مانی پور با اشاره به لزوم مدیریت مصرف انرزی در ساختمان گفت که پس از تصویب قانون اصلاح مصرف انرژی در مجلس شورای اسلامی ،طبق ماده ۱۸این قانون آیین نامه آن تدوین و در هیات دولت به تصویب رسیده است.
وی برگزاری نشست دست اندارکاران امر ساخت و ساز منطقه دو کشور شامل استانهای اصفهان، خوزستان، کهگیلویه ووبویراحمد، چهارمحال و بختیاری با توجه به سیاست گذاری و برنامه ریزی مشترک وتبادل نظر فعالان این بخش بهتر نمودن اصول ساخت وسازو اعمال مقرات ملی ساختمان را به دنبال دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار