کد خبر: ۵۱۸۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹ 02 November 2017
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده گفت: ۳۲ خانوار اهل روستا عروه با مشکلات زیست محیطی، تامین آب آشامیدنی بهداشتی و فضولات حیوانی دست وپنچه نرم می‌کنند‌.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از لنده، امرالله خانی ظهر امروز در نشست مجمع خیرین شهرستان لنده اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده بزودی یک تیم پزشکی به روستای عروه اعزام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حفظ سلامت افراد جامعه جزو مهمترین اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی است، عنوان کرد: آب مصرفی مردم روستایی عروه در معرض آلودگی‌های زیادی قرار دارد که نیازمند ساماندهی به موقع وحفظ سلامت آن‌ها هستیم .

خانی از مدیرکمیته امداد شهرستان لنده خواستار ساخت سرویس‌های بهداشتی در روستای عروه شد و افزود: نخستین عامل مرگ و میر در شهرستان لنده به دلیل ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی بوده و سرطان دومین عامل مرگ و میر است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده با ابراز نگرانی درباره بیماری‌های قلبی و عروقی، ادامه داد: بیماری‌های قلب و عروقی نخستین و سرطان نیز دومین عامل مرگ‌و میر در این شهرستان است.

خانی با بیان اینکه علل مرگ‌ومیرها در لنده به دلیل ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان است، بیان کرد: با اصلاح الگوی مصرف مواد غذایی می‌توان تا حدود زیادی این درصد را کاهش داد.

وی با بیان اینکه دو عامل اصلی از عوامل مهم در ابتلا به بیماری سرطان است، گفت: عوامل محیطی و الگوی نادرست مصرف مواد غذایی افراد از جمله مهم‌ترین عوامل ابتلا به بیماری‌های قلبی وعروقی است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنده با اشاره به وجود اضافه وزن شکمی، دیابت، فشارخون بالا در لنده، خاطرنشان کرد: مصرف نمک زیاد در غذاهای این شهرستان 10گرم بوده در حالی رنج اصلی آن 5گرم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار