استاندار آذربایجان‌شرقی:
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: لازم است پالایشگاه تبریز کل تولید خود را به سمت بنزین یورو 4 ببرد تا بدینوسیله قدم موثری در جهت کاهش آلودگی کلانشهر تبریز برداشته شود.
کد خبر: ۵۲۰۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰ 05 November 2017
به گزارش تابناک تبریز، مجید خدابخش بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز، اظهار داشت: اولویت اصلی ما تلاش ما برای کاهش آلودگی هوا است؛ چرا که این مقوله سایر مباحث را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی افزود: اینکه به صورت علمی عوامل پدیده آلودگی هوای تبریز شناسایی و وزن دهی شود کار ارزشمندی است و در حال حاضر عوامل اصلی این آلودگی تقریبا شناسایی و رفع شده و سایر عوامل فرعی نیز باید مورد توجه قرار گرفته و به هر صورت برطرف شود. 

خدابخش با بیان اینکه برای کاهش آلودگی ناشی از اتوبوس‌ها، موتورسیکلت‌ها و تاکسی‌ها باید جلسات خاصی تشکیل شود، اضافه کرد: لازم است از اعتبارات دولتی برای نوسازی اینها کمک کنیم چرا که حدود 2 میلیون نفر در این شهر زندگی می‌کنند میزان آلایندگی حاصل از این وسائط فرسوده در آینده هزینه‌های گزافی را متوجه جامعه می‌کند. 

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه اذعان داشت: پیشنهاد تعطیلی ادارات در روز پنجشنبه باید بررسی شود و مورد توجه قرار گیرد.

این مسوول همچنین خاطرنشان کرد: تبدیل مترو به مونو ریل یک کار تخصصی است اما تاکید ما توسعه مترو است.

خدابخش اعلام کرد: خودروهای اداری حتما باید دارای معاینه فنی باشند و این اقدام را باید ابتدا از دستگاه‌هایی مثل استانداری، نیروی انتظامی و شهرداری که در جلسه حاضر نیز حضور دارند آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی ما تلاش در جهت کاهش آلودگی هوا است چرا که این مقوله سایر مباحث را هم تحت تاثیر قرار می‌دهد، افزود: عوامل اصلی این آلودگی مثل نیروگاه و بنزین آلوده شناسایی و کنترل شده و سایر اقدامات نیز باید در اولویت قرار گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :