نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین؛ حرکت عشق و ایمان است، گفت: راهپیمایی اربعین مانور قدرت شیعیان در برابر اسلام‌ستیزان است.
کد خبر: ۵۲۰۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 06 November 2017
 حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم در بازدید از موکب علی اکبر آذربایجان‌شرقی در شلمچه اظهار کرد: این موکب از سه سال پیش راه‌اندازی شده و باید تشکر و قدردان از عوامل آن کرد که با عشق و علاقه و بدون هیچ چشمداشتی به زوّار امام حسین(ع) خدمت می‌کنند.

وی با بیان اینکه فضای موکب‌های اربعین رنگ و بوی دفاع مقدس را دارد، افزود: در این بازدید خانواده‌های زیادی از شهدا را دیدم که با عشق به زائران پیاده خدمت رسانی می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان اذعان داشت: پیاده روی اربعین و برپایی موکب یک حرکت بزرگی بوده که نیاز به روحیه تعاملی و همکاری دارد، بیان کرد: اینجا هر فردی یک گوشه از کار را گرفته و چه بسا که از جمله افراد شاخص استان هستند ولی در حال واکس زدن، پخش چایی، پختن غذا و غیره مشغول شده‌اند و این همان عشق به امام حسین(ع) است.

وی با تاکید به اینکه باید خیرات و نذرها به موکب را ساماندهی بخشید، ادامه داد: افراد زیادی طلا و جواهرات خود را نذر خدمت به زائران اربعین می‌کردند و وقتی از آنها می‌خواستند که نذرشان را به ساخت صحن حرمین کنند قبول نمی‌کرده و فقط خواستار خدمت به زوّار بودند.

امام جمعه تبریز یادآور شد: موکب علی اکبر (ع) استان به همراه سایر موکب‌ها بدون هیچ چشمداشت و گمنامی با شکوه‌ هر چه تمام به زائران خارجی و داخلی خدمت می‌دهند.

وی افزود: خادمان موکب‌ها می‌توانستند از راه دور نیز حاجت خود را بگویند ولی خدمت به زائران اربعین را در ارجحیت قرار دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :