کد خبر: ۵۲۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۱ 16 February 2015
موسس مرکز تصویربرداری پزشکی مرکزی کرج گفت: البرز محروم‌ترین استان کشور در زمینه امکانات درمانی است.
دکتر عبدالرسول صداقت، در نشست مطبوعاتی ظهر امروز(26بهمن)، اظهار کرد: مرکز تصویربرداری پزشکی مرکزی کرج که از16 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده است ماهانه به هشت هزار بیمار خدمات ارائه می‌کند.
به گزارش ایسنا وی افزود: این مرکز طی سال‌های گذشته حدودا به یک میلیون نفر خدمات تشخیصی – درمانی ارائه کرده است .
صداقت ادامه داد: درحال حاضر 96پرسنل فنی و معمولی دراین مرکز مشغول به کارهستند که 10 نفرآنها متخصص رادیولوژی، 9 نفرمتخصص  قلب و عروق و دو نفر نیز متخصص بخش پزشکی – هسته‌ای هستند.
وی تاکید کرد: برای تجهیز این مرکز بیش از هشت میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به روز و مدرن خریداری شده است.
صداقت ابراز کرد: مرکز تصویربرداری پزشکی مرکزی کرج با 52 بیمه قرارداد دارد و بر این اساس خدمات درمانی خود را با تعرفه مناسب به بیماران ارائه می‌دهد.
این متخصص رادیولوژی تصریح کرد: علاوه بر این مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و برخی اقشار کم درآمد نیز از تخفیف 50 درصدی تعرفه برخوردار می‌شوند .
موسس مجتمع پزشکی مهر با اشاره به برخی مشکلات مراکز پزشکی و درمانی‌ای که با سازمان‌های بیمه‌گر قرارداد دارند، اضافه کرد: مطالبات سنگین این مراکز از بیمه‌ها باعث بروز برخی مشکلات مالی و برخی محدودیت‌ها برای خرید دستگاه‌ها و تجهیزات به روز شده است.
وی ادامه داد: مراکز درمانی طرف قرارداد با بیمه‌ها خدمات خود را به صورت آنی و نقد به مراجعه گنندگان ارائه می دهند ولی سازمان‌های بیمه گر هزینه خدمات ارائه شده توسط این مراکز را بین چهار تا 12 ماه بعد تسویه می کنند .
وی ابرازکرد: همین تعلل در پرداخت مطالبات باعث می‌شود، مدیران این مراکز برای تامین هزینه‌های خود ناچار به دریافت تسهیلات بانکی با بهره 28درصد شوند.
وی دربخش دیگری از صحبت‌های خود از مالیات سنگینی که مراکز درمانی طرف قراداد با بیمه‌ها ناچار به پرداخت هستند به عنوان یکی دیگر ازمشکلات این حوزه نام برد و افزود: اکنون آزمایشگاهها و مراکز رادیولوژی بیشترین میزان مالیات را پرداخت می‌کنند.
موسس مرکز تصویربرداری پزشکی مرکزی کرج گفت:تمام درآمد مراکزی که طرف قرارداد با بیمه‌ها هستند زیرذره بین دارائی است در حالی که برخی مراکزی که با بیمه‌ها قرارداد، ندارند به دارائی ریالی پرداخت نمی کنند. 
وی ابراز کرد: امید است در طرح تحول سلامت برای مالیات‌هایی که از این مراکز دریافت می‌شود نیز فکری شود تا اجحاف موجود از بین برود .
وی از تحریم‌ها به عنوان مشکل دیگر مراکز درمانی و پزشکی خصوصی نام برد و گفت: تحریم‌ها گاه باعث می‌شود خریدیک  دستگاه و تجهیزات ضروری چندین ماه زمان ببرد .
این متخصص رادیولوژی تاکید کرد: دراین زمان انتظار غالبا شاهد افزایش قیمت دلار هستیم و علاوه بر آن گمرک نیز برای واردات دستگاه هزینه سنگینی دریافت می‌کند .
وی ادامه داد: علاوه براین از آنجایی که بخش درمان دولتی غالبا از دستگاهها و تجهیزات پیشرفته برخوردار نیستند، بیماران ناچار به مراجعه به بخش خصوصی هستند که همین امر باعث می‌شود بخش خصوصی هم در برخی شرایط نتواند پاسخگوی نیاز آنها باشد.
وی  تصریح کرد: بدیهی است بخش خصوصی تعرفه بیشتری از بیماران دریافت می‌کند و همین مساله باعث می‌شود برخی مراجعه کنندگان علی‌رغم بهره‌مندی ازتخفیف ویژه در پرداخت هزینه‌ها دچار مشکل شوند.
وی ابراز کرد: بر این اساس به نظرمی‌رسد دولت باید در اجرای طرح تحول سلامت توجه ویژه‌ای به بحث تجهیز و خرید دستگاههای پیشرفته درمانی در بخش دولتی درمان داشته باشد.
موسس انیستیتوکانسرکرج در بخش انتهایی صحبت‌های خود به فقرشدید استان البرز در زمینه امکانات بهداشتی و درمانی اشاره کرد و گفت: البرز محروم‌ترین استان کشور درحوزه بهداشت و درمان است که همین امر باعث شده بیماران البرزی برای درمان به تهران بروند.
وی ابراز کرد: البرز مانند گیاهی است که زیر سایه درخت تنومند تهران از رشد بازمانده است .
وی ادامه داد: بدیهی است توسعه بخش بهداشت و درمان استان تنها با اعتبارات دولتی امکان‌پذیر نیست و در این زمینه بخش خصوصی نیز باید وارد عمل شود .
صداقت در پایان گفت: درکنار تلاش مسئولین مردم نیز باید دست از مطالبات به حق خود برندارند و پیگیر افزایش امکانات و تجهیزات بخش بهداشت و درمان باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار