با تصویب ستاد اربعین صورت گرفت
با این حال با آغاز موج بازگشت زائرین اربعین از کشور عراق و پیش بینی ازدحام چند صد هزاری جمعیت زائرین دراین شهر ،استاندار ایلام بعنوان رییس ستاد اربعین ،در جلسه بعد از ظهر امروز این ستاد که درمهران برگزار شد با اعلام تعطیلی دو روز مدارس شهر مهران یعنی روزهای 18 و21آبانماه ،شرایط را برای تداوم خدمات رسانی به زائرین وهمچنین کاهش مصائب و مشکلات دانش آموزان مهرانی فراهم نمود.
کد خبر: ۵۲۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹ 07 November 2017
تابناک ایلام ::یکی دور روز گذشته مباحثی در خصوص لزوم تعطیلی مدارس شهر مهران مطرح شده است . برخی معتقد بودند که با وجود ازدحام جمعیت زائرین موجود درشهر مهران،انسداد یا یکطرفه شدن بسیاری از خیابانهای شهر مهران ومهمتراز همه لزوم استفاده از فضاهای آموزشی جهت اسکان اضطراری زائرین ،تداوم فعالیت مدارس در شهرمهران از توجیه کافی برخوردار نیست.
 
درسویی دیگر مدیرکل آموزش وپرورش مهران با سرسختی تمام ،تداوم فعالیت آموزشی در این شهر را ضروری دانست . بیرانوند متعتقد بود که اربعین نبایستی خللی در روند آموزشی دانش آموزان این شهر وارد کند.
 
با این حال با آغاز موج بازگشت زائرین اربعین از کشور عراق و پیش بینی ازدحام چند صد هزاری جمعیت زائرین دراین شهر ،استاندار ایلام بعنوان رییس ستاد اربعین ،در جلسه بعد از ظهر امروز این ستاد که درمهران برگزار شد، با اعلام تعطیلی دو روز مدارس شهر مهران؛ یعنی روزهای 18 و21آبانماه ،شرایط را برای تداوم خدمات رسانی به زائرین وهمچنین کاهش مصائب و مشکلات دانش آموزان مهرانی فراهم نمود.
 
با وجود اینکه اربعین حسینی در کشور عراق با یک روز تاخیر یعنی روز جمعه اعلام شده است ،پیش بینی  می شود ،اوج شلوغی بازگشت زائرین در روزهای جمعه ،شنبه ویکشنبه هفته آینده رقم بخورد . از اینرو احتمال اینکه تعطیلی مدارس این شهر تا روزهای میانی هفته آتی به درازا بکشد ،موضوعی دور از انتظار نیست.
 
هرچند توجیه مدیرکل آموزش وپرورش استان درراستای پیشگیری از اخلال درروند آموزش دانش آموزان این شهر ،توجیهی منطقی وعقلانی به نظر می رسد ،اما با وجود مشکلاتی که حجم بالای جمعیتی زائرین برای شهروندان مهرانی رقم زده است ،تداوم فعالیت آموزشی منجر به رفت وآمد دانش آموزان ،خصوصا مقاطع ابتدایی و راهنمایی آبستن خطراتی است که تصمیم اخیر استاندار ایلام منطقی ترین وعقلانی ترین تصمیم ممکن برای پیشگیری از بروز مشکلات وخطرات احتمالی برای دانش آموزان این شهر بود.
 
به هرحال مهران ،مرز شناخته شده و رسمی و پایتخت اربعین نام گرفته وتکرار این رویداد مهم در سالهای آتی اجتناب ناپذیر است ،بنابراین بهتراست بمنظو پیشگیری از ناهماهنگی ها  واخلال در روند آموزشی دانش اموزان این شهرستان ،از ابتدای سال تحصیلی برنامه ریزی لازم برای جبران تعطیلات قابل پیش بینی صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار