معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از رشد 34 درصدی جمعیت آهوان در مناطق حفاظت شده شهرستان نیشابور خبرداد.
کد خبر: ۵۲۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸ 08 November 2017
به گزارش تابناک : وی افزود: این سرشماری با همراهی کارکنان و محیط بانان شهرستانهای مشهد، نیشابور و سبزوار در قالب پنج گروه انجام شد و طی آن علاوه برگونه آهوی ایرانی، گونه هایی چون خرگوش، باقرقره، تیهو، چکاوک دشتی و پرندگان شکاری از جمله سارگپه، عقاب طلایی و عقاب دشتی، سنقر خاکستری، شاهین، هوبره، روباه وگرگ نیز مشاهده شدند.
معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: سرشماری پائیزه عموما به این دلیل انجام می شود که هم به لحاظ امنیت بیشتر در مناطق و هم تجمع علفخواران به دلیل فصل تولید مثل آنها در نیمه دوم سال امکان مشاهده و رصد جمعیت بیشتری فراهم می شود. امسال نتایج حاصل سرشماری وحوش افزایش مطلوبی را نشان داد که گواهی بر سیر صعودی جمعیت حسب آمار نسبت به 10 سال گذشته بوده است.
وی عوامل تهدید کننده وحوش را شکار و چرای غیرمجاز و دیگر عوامل طبیعی ذکر و بیان کرد: تا حدود زیادی با پایش شبانه روزی یگان حفاظت محیط زیست و مقابله با تخلفات همچون شکار غیرمجاز و چرای بی رویه امنیت زیستگاهی فراهم آمده است و این موضوع نظر به وسعت منطقه درحال افزایش نیز می باشد.
منطقه حفاظت شده رئیسی در 25 کیلومتری جنوب شرقی و در حاشیه جاده نیشابور - کاشمر قرار دارد به لحاظ وضعیت منطقه دشتی کویری بوده و از مجموع وسعت منطقه 59240 هکتار 7142 هکتار آن حفاظت شده بوده و الباقی آن منطقه شکار ممنوع است. 





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار