اگر به شما بگویم گیاهی وجود دارد که می تواند سلامت قلب را افزایش دهد، روده و کبدتان را پاکسازی نماید یا حتی از دیابت و سرطان پیشگیری کند چه احساسی خواهید داشت؟ هیجان زده نمی شوید؟
کد خبر: ۵۲۱۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲ 10 November 2017
به گزارش تابناک : البته که هیجان زده می شوید. همه ماها به دنبال چنین گیاه معجزه اسایی در زندگی خود هستیم. این گیاه همان زرشکی است که در غذاهای خود مورد استفاده قرار می دهیم. داروهای حاوی زرشک بیش از ۲۵۰۰ سال برای درمان شرایط مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.
حالا سوال اینجاست که چرا زرشک اینقدر مهم است؟ مطالعات انجام شده نشان داده است که این گیاه می تواند از رشد باکتری های بد در روده جلوگیری کند و به عملکرد بهتر سیستم ایمنی کمک نماید.
علاوه بر این، عصاره زرشک اثرات مثبت زیادی بر روی سیستم قلبی-عروقی و سیستم عصبی دارد. به عنوان مثال می تواند پرفشاری، ضربان قلب غیر طبیعی و اختلالات عصبی همچون صرع و تشنج را درمان کند.
 مطالعات مختلف نشان می دهد که زرشک خاصیت آنتی اکسیدانی قوی دارد و حتی می تواند از بروز انواع خاصی از سرطان پیشگیری نماید. مطالعات اخیر نشان می دهد زرشک طیف وسیعی از مزایا را برای سلامتی افراد دارد و می تواند به آن ها کمک کند سالم بمانند.






منبع : ایران خبر 
برچسب ها: خواص زرشک ، سلامت قلب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار