رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مطرح کرد:
تابناک: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بدنبال اجرای طرح تحول سلامت در اصفهان، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان یارانه سلامت به بیماران بستری اختصاص یافت.
کد خبر: ۵۲۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ 24 June 2015
به گزارش تابناک به نقل از مهر، غلامرضا اصغری ظهر امروز در همایش تاثیر برنامه تحول نظام سلامت بر افزایش کیفیت خدمات با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت، اظهار داشت: ارتقای شاخص های سلامت برای دستیابی به جایگاه اول در منطقه آسیای جنوب غربی تنها با درست اجرا کردن طرح تحول سلامت امکانپذیر است که تاکنون ۷ دستورالعمل این برنامه تشریح شده است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه های یکساله برنامه تحول در استان اصفهان بالغ بر ۱۳۰میلیارد تومان به عنوان یارانه سلامت به بیماران بستری و ۵.۲ میلیارد تومان در زایمان طبیعی تخصیص یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد: ۲۳ میلیارد تومان کیفیت ارتقاء کیفیت هتلینگ، ۵.۹ میلیارد تومان در ارتقاء خدمات ویزیت نیز در قالب این طرح هزینه شده است.

وی افزود: طرح مقیمی شدن متخصصین در بیمارستانها با هزینه ۹ میلیارد تومان انجام گرفت که در ماندگارشدن متخصصین در مناطق محروم ۹ میلیارد تومان و در مجموع ۱۸۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

اصغری با اشاره به سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ گفت: بر اساس این سند، ایران باید در حوزه سلامت در منطقه و در میان ۲۰ کشور، رتبه نخست را کسب کند به عنوان نمونه در حال حاضر ایران در بخش شاخص امید به زندگی و مرگ و میر در رتبه ۱۲ در منطقه قرار دارد که باید به رتبه نخست ارتقا یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: شاخص دیگر در بخش سلامت، تعداد تخت بیمارستانی است که در ایران به ازای هر هزار نفر ۱.۷ تخت بیمارستانی وجود دارد که تا نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد، همچنین شاخص تراکم پرستار و ماما در ایران به ازای هر هزار نفر ۱.۴ نفر است که باید ارتقا یابد.

اصغری با اشاره به اینکه بحث پوشش بیمه‌ای از دیگر شاخص‌های لازم برای رسیدن به رتبه نخست در حوزه سلامت منطقه است، یادآور شد: متاسفانه ۱۶ درصد از جمعیت ایران هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای ندارند که این امر اصلا قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: در ایران پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت، بیش از ۵۰ درصد از هزینه‌های درمانی توسط مردم پرداخت می‌شد اما با اجرای طرح تحول نظام سلامت، این رقم به میانگین شش درصد نزول یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به برخی از دستورالعمل‌های طرح نظام سلامت همچون کاهش میزان پرداختی هزینه از جیب مردم در بخش سلامت و درمان، حفاظت مالی شهروندان در برابر هزینه‌های سلامت، دستورالعمل برنامه حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستانی و حفاظت از بیماران صعب‌العلاج اشاره و عنوان کرد: بر اساس آمارهای رسمی میزان رضایت‌مندی مردم از اجرای این طرح، بیش از ۷۰ درصد است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار