اداره مهاجرت و گذرنامه پليس امينت عمومي يزد در خصوص نگهداري از گذرنامه¬هاي الکترونيکي- بيومتريکي، توصيه هايي به شهروندان ارائه داد.
کد خبر: ۵۲۲۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳ 24 June 2015
به گزارش تابناک یزد اداره مهاجرت و گذرنامه پليس امنيت عمومي يزد از شهروندان درخواست کرد با توجه به اينکه گذرنامه اي كه براي افراد صادر مي شود گذرنامه هاي الكترونيكي- بيومتريكي است در نگهداري آن دقت لازم را داشته باشند و موارد ذيل را رعايت کنند:

1.از قرار دادن گذرنامه در مجاورت دستگاه ها و اجسامي كه داراي ميدان مغناطيسي و يا راديويي هستند مانند گوشي تلفن همراه، آهن ربا، دستگاههاي ماكروويو و غيره خودداري کنيد.

2. از وارد نمودن ضربه با اجسام سخت، پرت كردن و خم و راست كردن گذرنامه مخصوصاً در ناحيه جلد خودداري کنيد.

3.از قرار دادن گذرنامه در محل­هايي كه تحت فشار قرار مي گيرند مانند (انتهاي ساك يا چمدان، جيب شلوار و غيره) پرهيز کنيد.

4.از فرو بردن اجسام نوك تيز (سوزن، منگنه و ...) در جلد گذرنامه خودداري کنيد و هيچ برگ يا برچسبي را با دستگاه سوزن دوخت به جلد گذرنامه الصاق نکنيد.

5. با توجه به اينكه صدور گذرنامه المثني مستلزم طي مراحل قانوني مربوطه مي­باشد و حداقل شش ماه به طول مي انجامد در نگهداري گذرنامه نهايت دقت را به عمل آوريد.

6. هرگز با گذرنامه مخدوشه به مرزهاي خروجي جهت مسافرت مراجعه نکنيد و جهت انجام مراحل قانوني مربوط به گذرنامه مخدوشه به مديريت گذرنامه استان مراجعه کنيد.

7. با توجه به اينكه نوع اجازه خروج در گذرنامه چاپ نمي شود جهت اطلاع از نوع اجازه خروج به مديريت گذرنامه استان يا دواير گذرنامه شهرستان ها مراجعه کنيد.

8. جهت اخذ ويزا؛ گذرنامه خود را به دفاتر خدمات زيارتي سياحتي داراي مجوز تحويل دهيد و از سپردن گذرنامه به افراد غير مسئول خودداري کنيد.

9.در صورت مفقود شدن گذرنامه موضوع را در داخل كشور به مديريت گذرنامه استان ها و در خارج از کشور به سفارتخانه ها و نمايندگي هاي ايران اطلاع دهيد تا گذرنامه مورد سوء استفاده احتمالي قرار نگيرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار