یک متخصص تغذیه تأکید کرد: اینکه می‌گویند هویچ خورشت مرغ را نباید خورد چون هورمون را به خود جذب می‌کند اشتباه است چرا که اولاً مرغ هورمون ندارد و ثانیا اگر آلودگی باشد به همه مواد خورشت نفوذ می‌کند.
کد خبر: ۵۲۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۹ 24 June 2015
بحث آلوده بودن هویج آب‌پز داخل خورشت مرغ این روزها در شبکه‌های اجتماعی به موضوعی داغ تبدیل شده است و پیامی با این مضمون که هویج داخل این خورشت هورمون‌های مرغ را به خود می‌گیرد و نباید آنها را مصرف کرد گوشی به گوشی میان کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌چرخد.

در این زمینه سید ضیاء‌الدین مظهری متخصص علوم تغذیه در گفت‌وگو با فارس گفت: ابتدا باید مشخص شود که ماکیانی مانند مرغ و بوقلمون فاقد هر گونه هورمون هستند چرا که اساساً هورمون آنقدر گران است که برای پرورش‌دهنده صرف نمی‌کند به مرغ یا بوقلمون آن را تزریق کند.

وی ادامه داد:‌ آنچه که به مرغ‌ها تزریق می‌شود واکسن است یا در بعضی موارد آنتی‌بیوتیک است که به آنها خورانده می‌شود تا این جانوران مریض نشوند و خوب وزن بگیرند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: بعضی وقت‌ها ما می‌گوییم که گردن، بال و پوست مرغ را نباید مصرف کرد چرا که ناخالصی‌ها و آلودگی‌ها غالباً در این مناطق تجمع می‌کنند اما توجه کنید که اگر قرار باشد که مرغ آلودگی داشته باشد و به صورت آب‌پز پخته شود این آلودگی به تمام اجزای خورشت منتقل شده و همه را آلوده می‌کند.

به گفته وی، بنابراین تنها هویج نیست که هورمون‌ها و آلودگی‌ها را به خود جذب می‌کند بلکه اگر چنین آلودگی هایی باشد این مواد جذب تمامی مواد موجود در خورشت می‌شود و تفاوتی نمی‌کند که انسان هویج خورشت را میل کند یا فلفل دلمه‌ای آن را.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار