عضو شورای اسلامی شهر شیراز:گردشگری را اقتصاد سبز معرفی و اضافه کرد: برخی صنایع به همان میزان که پول تولید می‌کنند سلامت شهروندان را با مخاطره مواجه خواهند کرد، حال آن‌که گردشگری منابع مالی پاکی برای شهر و شهروندان به‌دنبال دارد.
کد خبر: ۵۳۸۰۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۳ 13 December 2017
تابناک فارس به نقل از ایسنا: مهدی حاجتی چهارشنبه 22 آذر در بازدید از نهمین نمایشگاه گردشگری پارس، گردشگری را یکی از منابع پایدار درآمدی برای شهرداری قلمداد و اضافه کرد: با استفاده از تجارب جهانی می‌توان گردشگری شیراز را با سرعتی زیاد توسعه داد و به جایگاه اصلی‌ آن نزدیک کرد.

حاجتی گفت: شهرداری‌ها تاکنون به دلخواه یا اجبار برای تأمین هزینه‌ها، شهر را می‌فروشند تا به ازای پولی که به دست می‌آورند بتوانند خدمات ارائه کنند، این موضوع نابسامانی‌هایی به همراه داشته است.

نائب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر شیراز توجه به حوزه‌های پایدار درآمدی را راه‌حل این معضل عنوان و اضافه کرد: درآمدهای خوبی در حوزه گردشگری وجود دارد که می‌تواند نجات بخش اقتصاد کنونی باشد و شیراز با بهره مندی از استعدادهای متنوع گردشگری قادر به تعریف چنین منابعی است.

این عضو شورای شیراز، گردشگری را اقتصاد سبز معرفی و اضافه کرد: برخی صنایع به همان میزان که پول تولید می‌کنند سلامت شهروندان را با مخاطره مواجه خواهند کرد، حال آن‌که گردشگری منابع مالی پاکی برای شهر و شهروندان به‌دنبال دارد.

حاجتی تقویت احساس تعلق به داشته‌های فرهنگی و اجتماعی را از مزایای توجه به حوزه گردشگری و معرفی اماکن فرهنگی و تاریخی شیراز عنوان و خاطرنشان کرد: این موضوع برای جامعه فرهنگی ما به مراتب از اهمیت بیشتری نسبت به موضوع اقتصاد گردشگری برخوردار است.

او نبود یک نهاد تخصصی گردشگری را علت کم توجهی به بخش گردشگری دانست و گفت: شورا و شهرداری در آستانه ورود تخصصی به حوزه گرشگری قرار دارند تا کمبودهای گذشته را جبران کنند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار