فرماندار شهرستان بهار از افت 15 تا 20 درصدی کشت سیب زمینی در شهرستان بهار خبر داد.
کد خبر: ۵۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 28 June 2015
فرماندار شهرستان بهار گفت: با توجه به کمبود آب امسال شاهد 15 تا 20 درصد افت کشت سیب‌زمینی در این شهرستان خواهیم بود.

به گزارش فارس؛ محسن مرادی‌پناه با بیان اینکه 7 هزار هکتار از اراضی شهرستان بهار زیر کشت سیب‌زمینی است، اظهار کرد: با توجه به کاهش بارندگی و کمبود آب، کشت دوم این محصول کشاورزی ممنوع شده است.

وی با بیان اینکه سیب‌زمینی یکی از محصولات پرآببر است، گفت: امسال به دلیل بی‌آبی 15 تا 20 درصد افت کشت سیب‌زمینی مشهود است.

فرماندار شهرستان بهار با بیان اینکه 270 هزار تن برآورد تولید سیب‌زمینی در این شهرستان بوده است، اضافه کرد: سال گذشته این میزان 300 هزار تن بوده است.

وی با بیان اینکه شهرستان بهار رتبه برتر تولید محصول سیب‌زمینی را در استان داراست، اضافه کرد: با خارج شدن از رویه سنتی کشت محصولات زراعی به سمت زراعت صنعتی، میزان تولیدات در این شهرستان افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

مرادی‌پناه تصریح کرد: 15 درصد محصولات کشاورزی استان همدان در شهرستان بهار تولید می‌شود که بر این اساس باید به این بخش توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کشت محصول سیب‌زمینی یکی از کشت‌های پرآب‌بر است، خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی این شهرستان با برگزاری دوره‌های آموزشی و تشویق کشاورزان به سمت رعایت الگوی کشت در مدیریت بهینه آب به دنبال مصرف درست منابع آبی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار