پس از برگزاری مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآن مشهد، ایسنا مدعی شد که تعدای از شرکت‌کنندگان در مراسم افتتاحیه پس از خوردن افطاری توزیع شده مسموم شدند، اما اوقاف این خبر را تکذیب می‌کند.
کد خبر: ۵۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴ 28 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، ایسنا شب گذشته 6 تیرماه اعلام کرد: تعدادی از شرکت‌کنندگان در مراسم افتتاحیه نمایشگاه قرآن مشهد پس از صرف افطار مسموم شدند.

به گزارش ایسنا، این افراد پس از شرکت در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد و صرف افطار دچار مسمومیت شدند و عده‌ای از آن‌ها توسط مرکز پزشکی نمایشگاه به مراکز درمانی اعزام شدند.

بر اساس مشاهدات خبرنگار ایسنا و اظهارات پزشکان حاضر در محل، این افراد که حدود ۲۰نفر بوده‌اند پس از بررسی‌های اولیه و معاینات ابتدایی به مراکز بیمارستانی و درمانی مشهد اعزام شده‌اند.

اما عصر امروز 7 تیرماه مسئول روابط عمومی اداره اوقاف خراسان رضوی در گفتگو با خبرگزاری فارس مسمومیت غذایی بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرآن مشهد در شب گذشته را رد کرد.

سید محمد فتحی در ارتباط با مشاهدات عینی خبرنگاران مبنی بر مسمومیت تعدادی از شرکت‌کنندگان در افتتاحیه نمایشگاه قرآن مشهد پس از صرف افطاری اظهار کرد: در میان کارهای تقسیم شده، مسئولان برگزاری محافل قرآنی و افطار با اداره‌کل اوقاف بوده و افطاری توزیع شده از سوی ما منجر به مسمومیت نشده است.

مسئول روابط عمومی اداره اوقاف خراسان رضوی افزود: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی هرگونه مسمومیتی از سوی غذای توزیعی را تکذیب کرده، چرا که شب گذشته، 7 هزار غذا توزیع شده که تمامی آنها از سوی یک آشپزخانه و در شرایط یکسان پخت شده و چگونه می‌شود که از میان 7 هزار غذا تنها 20 نفر مسموم شوند.

فتحی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده توسط اداره اوقاف گفت: مرکز درمانی و اورژانش مستقر در نمایشگاه اعلام کرد افرادی به اورژانس مراجعه کردند و ما به آنها پیشنهاد کردیم به یک مرکز درمانی مراجعه کنند زیرا مسئله اورژانسی نبوده و تا آن جایی که مطلع هستیم ربطی به افطاری توزیع شده ندارد.

حجت‌الاسلام محمد تقی کاظمی نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این رابطه از هرگونه مسمومیت غذایی در مراسم افطار شب گذشته نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد اظهار بی‌اطلاعی کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه کارهای اجرایی، پس از تقسیم‌بندی‌های انجام شده، تهیه و توزیع غذا و افطاری بر عهده اداره کل اوقاف استان بوده و ما از وجود هرگونه مسمومیت در شب گذشته بی‌اطلاع هستیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار