معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ایجاد پنج خط اتوبوسرانی شبانه در این شهر همزمان با فرارسیدن اسفندماه خبر داد که با توجه به افزایش حضور شبانه مردم در سطح شهر، به شهروندان تهرانی خدمت رسانی می کنند.
کد خبر: ۵۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲ 17 February 2015

به گزارش ایرنا، «سیدجعفر تشکری هاشمی» در حاشیه برنامه پاسخگویی معاون و مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به درخواست های شهروندان از طریق سامانه تلفنی 188 در جمع خبرنگاران، افزود: درهمین ارتباط و به منظور معرفی قطعات مورد نیاز مترو تهران به تولیدکنندگان داخلی، نمایشگاه مشارکت تولیدکنندگان داخلی در صنعت مترو، روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در مرکز همایش های برج میلاد تهران برپا می شود.

معاون شهردار تهران همچنین فعالیت های ستاد استقبال از بهار در معاونت تحت امر خود را شامل دو بخش ذکر کرد و افزود: بخش اول این فعالیت ها با افزایش سفرها در اسفند و رسیدن ترددهای درون شهری به اوج خود مرتبط است.

تشکری هاشمی افزایش ساعت کارکرد مترو، کاهش سرفاصله قطارها، افزایش ناوگان و ساعت کاری اتوبوس های شهر تهران را از جمله این اقدامات بیان کرد.

وی از ایجاد پنج خط اتوبوسرانی شبانه در شهر تهران همزمان با فرارسیدن اسفندماه خبر داد که با توجه به افزایش حضور شبانه مردم در سطح شهر، به شهروندان تهرانی خدمت رسانی می کنند.

وی از افزایش نظارت بر ناوگان تاکسیرانی تهران خبر داد و گفت: 100 خودروی گشت تاکسیرانی برای نظارت بر فعالیت تاکسی های شهر تهران پیش بینی شده است که به همراه نیروهای پلیس راهور تهران بزرگ در نقاط پرتراکم شهر تهران حضور خواهند داشت.

معاون شهردار تهران از آمادگی شرکت های زیرمجموعه معاونت حمل و نقل و ترافیک برای اسقبال از مهر خبر داد و افزود: تمام برنامه های این معاونت در قالب ستاد استقبال از مهر با محوریت طرح «خط سفید» اجرا خواهد شد.

 

* چهاردهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک هفته آینده برگزار می شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه چهاردهمین کنفرانس بین المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک هفته آینده برگزار می شود، گفت: 1360 مقاله و پژوهش از سوی دانشجویان، اساتید و پژوهشگران ایرانی به این همایش ارسال شده و چهار هزار پژوهشگر برتر حوزه حمل و نقل نیز در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته با کنفرانس بین المللی حمل و نقل مادرید اسپانیا، از حضور برخی میهمانان کنفرانس مادرید در تهران خبر داد.

 

* بودجه حمل و نقل عمومی همچنان اولویت شهرداری تهران است

تشکری هاشمی با بیان اینکه شهرداری تهران به فعالیت های متفاوت و گسترده ای از قبیل نگهداشت شهر، ساخت و ساز و دیگر فعالیت های عمرانی می پردازد، گفت: هریک از فعالیت های شهرداری بودجه خاص خود را طلب می کند ولی با این وجود امسال نیز اولویت شهرداری توسعه حمل و نقل عمومی است و بیشترین اعتبار به حوزه حمل و نقل و ترافیک تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه با درآمدهای فعلی شهرداری پاسخگویی به تمام نیازهای ترافیکی شهر امکانپذیر نیست، ابراز امیدواری کرد که مجلس شورای اسلامی توجهی ویژه به حمل و نقل تهران بخصوص توسعه مترو و اتوبوسرانی داشته باشند.

 

* بیش از سه هزار تاکسی از ابتدای سال تاکنون در تهران نوسازی شده است

معاون شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از سه هزار دستگاه تاکسی نوسازی شده است، افزود: به دنبال کسب بودجه ای ویژه به منظور پرداخت تسهیلات به تاکسیرانان از طریق بانک شهر هستیم.

 

* حمل و نقل عمومی باید ترجیح پذیر شود

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه مشکلات حوزه حمل و نقل و ترافیک تهران به طور کامل شناخته شده است، افزود: تنها به دنبال افزایش محدودیت های خودروهای شخصی نیستیم بلکه جذابیت های حمل و نقل عمومی را باید افزایش دهیم.

معاون شهردار تهران افزود: در بخش حمل و نقل عمومی کوتاه بودن زمان سفر اهمیت زیادی دارد و یک اتوبوس با ظرفیت 100 نفر که معادل حداقل 70 خودروی شخصی است نباید همچون خودروهای شخصی در ترافیک تهران حرکت کند.

 

* پاسخگویی معاون و مدیران حوزه حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به شهروندان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین در خصوص مطالبات و درخواست مطرح شده شهروندان در حوزه حمل و نقل و ترافیک شهر، مهمترین درخواست های بیان شده از سوی مردم را احداث پل عابرپیاده، نصب پله برقی، افزایش ایستگاه های خطوط اتوبوسرانی تندرو و اصلاحات هندسی برای ایمن و روان سازی ترافیک تهران عنوان کرد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه وضعیت آرم های ترافیک و نحوه واجدین شرایط آن، دیگر موضوعی بود که در تماس شهروندان مشهود بود، تصریح کرد: پیش بینی می کنیم در نیمه اول اسفندماه تکمیل ثبت نام مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک به پایان برسد و مجوزها صادر شود.

معاون شهردار تهران همچنین از درخواست زیاد شهروندان مناطق چهار، پنج، هشت، 21 و 22 شهر تهران برای تکمیل و احداث خطوط جدید اتوبوسرانی خبر داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به همراه جمعی از مدیران ستادی این معاونت صبح امروز(دوشنبه) به صورت حضوری و همچنین از طریق سامانه تلفنی 1888 شنونده درخواست ها و نظرات شهروندان تهرانی بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار