آب قابل برداشتی در سد‌های درودزن، سیوند و خسویه باقی نمانده است.
کد خبر: ۵۴۴۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ 28 December 2017

تابناک فارس به نقل از صداو سیما:مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: سد درودزن که قسمتی از آب آشامیدنی کلان شهر شیراز را تامین می‌کند، ظرفیت ذخیره سازی ۹۹۳ میلیون متر مکعب آب را دارد، اما هم اکنون آب قابل برداشتی ندارد و حجم آب آن به منفی پنج شش دهم میلیون متر مکعب رسیده است.
محمد رضا ارجمند افزود: سد‌های سیوند و خسویه هم در حال حاضر آب قابل برداشتی ندارند و از ذخیره آب سد که برای پایداری آن لازم است استفاده می‌شود.
حجم آب سد سیوند منفی ۱۰ و سد خسویه به منفی ۴ میلیون متر مکعب رسیده است.
به گفته مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای فارس، ۹ سد فارس ۲ میلیارد و ۹۲۱ میلیون متر مکعب گنجایش ذخیره آب دارند و هم اکنون هزار و ۲۷۴ میلیون متر مکعب در این سد‌ها ذخیره شده است که از این میزان آب ذخیره شده، ۸۰۴ میلیون متر مکعب آب قابل استفاده و مابقی برای پایداری سد‌ها غیر قابل برداشت است.
وی درخصوص وضعیت سد‌های استان، افزود: در سد ملاصدرا هشت و شش دهم میلیون متر مکعب، سد سلمان فارسی ۶۵۹ میلیون متر مکعب، سد چشمه عاشق ۳۵ میلیون متر مکعب، سد تنگاب ۳۴ میلیون متر مکعب و سد رودبال ۶۶ و ۹ دهم میلیون متر مکعب و سد ایزد خواست هم یک و هشت دهم میلیون متر مکعب آب قابل استفاده وجود دارد.
حجم آب سدهای فارس پس از بارش های خوب زمستان پارسال، به ۲۷۰ میلیون متر مکعب رسیده بود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار