بیش از ۸۰۰ تن برگ از معابر شیراز جمع آوری و به کود برگ تبدیل شد.
کد خبر: ۵۴۵۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰ 30 December 2017

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: خوشبخت رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز گفت: با توجه به فضای سبز گسترده سطح شهر شیراز، سازمان مدیریت پسماند همانند سال های گذشته به منظور جلوگیری از به هدر رفتن این سرمایه، استفاده بهینه از برگ ها و بازگشت آن ها به طبیعت، با جمع آوری آن ها از محدوده های خدماتی شهری برای تولید کود غنی شده بیوکمپوست اقدام می کند.

وی افزود: این برگ‌ ها توسط هزار و ۶۰۰ پاکبان سختکوش از اوایل پاییز تا آغاز زمستان از سطح معابر و خیابان های شیراز جمع آوری شده است.

خوشبخت ادامه داد: برگ‌های جمع آوری شده به سایت مهندسی و بهداشتی پردازش و دفع پسماند‌های شیراز منتقل و از آنها دو نوع کود تولید می‌شود.

وی بیان کرد: کود برگ تولید شده به منظور غنی سازی خاک و حفظ و نگهداری فضای سبز پیرامونی سایت هزار هکتاری مهندسی بهداشتی پردازش و دفع پسماند شیراز استفاده می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز اظهار داشت: پیش بینی می‌شود برگ جمع آوری شده به هزار تن برسد.

خوشبخت تصریح کرد: جمع آوری نکردن این برگ‌ها سبب مشکلانی مانند مسدود شدن جدول‌ها، کانال‌ها و ایجاد آب گرفتگی در زمان بارندگی، کاهش میدان دید در هنگام وزش باد، ایجاد حساسیت تنفسی و در صورت سهل انگاری سبب آتش سوزی در فضای سبز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار