یک متخصص پوست، مو و زیبایی گفت: ابتلا به سرطان پوست از جمله عوارض درازمدت آفتاب سوختگی است.
کد خبر: ۵۴۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 29 June 2015
دکتر محمد امیدیان اظهار کرد: احتمال ایجاد ضایعات پیش سرطانی و ابتلا به سرطان پوست در افرادی که بیشتر در مقابل نور آفتاب قرار دارند بیشتر است.

وی افزود: اگر کودکان با پوست روشن و دارای کک و مک دچار آفتاب سوختگی شوند احتمال ابتلا به سرطان پوست در دوره بزرگسالی آنها بیشتر است.

دکتر امیدیان در خصوص دیگر عوارض آفتاب سوختگی گفت: پوست افرادی که به صورت مداوم در معرض نور آفتاب قرار دارند چروک، پیر، لکه دار و ضخیم می شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به عوارض چشمی و ایجاد آب مروارید، خشک شدن پوست و مو و سفید شدن موها از جمله دیگر عوارض آفتاب سوختگی اشاره کرد.

وی ادامه داد: پوست های روشن در مقابل آفتاب آسیب پذیرترند ولی پوست های گندمی و یا سبزه مقاومت بیشتری دارند که به دلیل وجود رنگدانه های محافظت کننده در مقابل نور آفتاب است.

دکتر امیدیان اضافه کرد: افراد حساس به آفتاب به صورت ژنتیکی و یا مصرف کنندگان داروهایی که به پوست بیشتر آسیب می رساند باید از آفتاب پرهیز کنند.

این متخصص پوست، مو و زیبایی در خصوص علایم این عارضه پوستی اظهار کرد: ورم کردن، قرمز شدن، تاول زدن و پوسته پوسته شدن از جمله مهمترین این علایم است.

وی گفت: پوشیدن لباس آستین بلند، عینک آفتابی، کلاه لبه دار و ضد آفتاب از مهمترین راه های پیشگیری از آفتاب سوختگی است.

دکتر امیدیان ادامه داد: افراد در صورت ابتلا به این عارضه باید به پزشک متخصص مراجعه کنند که معمولا بسته به شدت سوختگی، داروهای مرطوب کننده، آنتی بیوتیک های موضعی و یا خوراکی تجویز می شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:نور خورشید از ساعت 10 صبح تا سه بعدازظهر بیشترین آسیب را به پوست می رساند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار