مدیرکل زندان‌های استان یزد با اشاره به ضرورت ارتقای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بین مددجویان زندانی، گفت:‌ اولین کارگاه اشتغال ویژه بانوان مددجوی زندان‌ها در استان یزد افتتاح شد.
کد خبر: ۵۴۷۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 03 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ «رضا ذوالفعلی‌نژاد» با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت آموزش و ارتقای مهارت فنی و حرفه‌ای مددجویان زندانی،‌ اظهار کرد: طبق کارشناسی‌های انجام شده، آمار بازگشت زندانی‌هایی که در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای شرکت می‌کنند و به کار مشغول می‌شوند تقریباً صفر درصد است.

وی ارتقای مهارت شغلی را عاملی جدی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی دانست و افزود:‌ بسیاری از بزهکاری‌های موجود در جامعه ناشی از بیکاری و فقر است.

مدیرکل زندان‌های استان یزد در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای،‌ گفت:‌ مددجویان با شرکت در این دوره‌های آموزشی علاوه بر سپری کردن دوران محکومیت خود مشغول کار شده و دستمزد هم دریافت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، این‌ مقام مسئول با اشاره به افتتاح اولین کارگاه اشتغال ویژه بانوان مددجو در زندان‌های استان یزد، تصریح کرد: در این کارگاه زمینه اشتغال 40 نفر از بانوان زندانی فراهم شده تا آن‌ها نیز ضمن کسب درآمد و گذران دوران حبس، بتوانند از امتیازات قانونی شرکت در این دوره‌ها استفاده کنند .

ذوالفعلی‌نژاد در پایان با بیان این‌که خوشبختانه استقبال خوبی از سوی بانوان زندانی برای حضور در این دوره‌ها انجام شده است، خاطرنشان کرد: شرکت در این دوره‌های آموزشی علاوه بر آموزش نقش مهمی در ایجاد انگیزه و امید به زندگی مددجویان ایفا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار