درنا‌های سیبری در بختگان فارس سرگردان هستند.
کد خبر: ۵۴۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 04 January 2018

تابناک فارس به نقل از صداو سیما:رئیس پارک ملی بختگان در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: امسال حدود ۲ هزار قطعه درنا برای زمستان گذرانی به کنار دریاچه طشک آمده اند که متاسفانه با نبود آب و خوراک رو به رو شده اند.
محمد جانی با بیان این که درنا پرنده‌ای است که هر جا برایش امن باشد به آن جا مهاجرت می‌کند ، افزود: تالاب بختگان سال هاست که به سبب وضعیت اکوسیستم و آب و هوای مناسب از معدود تالاب‌های مقصد درناهاست.
وی با بیان این که در سال‌های پرآبی بیش از ۵۰ هزار قطعه درنا از سیبری به بختگان می‌آمدند ، افزود: امسال به دلیل خشکی دریاچه بختگان، تعداد کمتری درنا به فارس مهاجرت کردند که متاسفانه همین تعداد کم نیز با کمبود آب و غذا رو به رو شده اند.
کارشناس حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: درنا‌ها برای ۴ ماه زمستان گذرانی به کنار دریاچه بختگان می‌آیند و به آب و غذا نیاز دارند تا امنیت غذایی آن‌ها تامین شود و آسیب کمتری به مزارع وارد کنند.
بختگان، از دریاچه‌های مهم ایران در استان فارس است که علاوه بر زیبایی و نقش مهم در اکوسیستم جانوری و گیاهی و جذب گردشگران، در زمان پر آبی سبب افزایش رطوبت هوا و ثمردهی درختان انجیر، بادام، رز و زیتون می‌شد.
سیلاب رود «سیوند» در انتهای مسیر خود به رود کُر پیوسته و از آن جا به دریاچه «بختگان نی ریز» می‌ریزد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار