آیت الله اعرافی:
امام جمعه قم با اشاره به تلاش‌های ۴۰ ساله دشمنان برای نابودی جمهوری اسلامی ایران، گفت: خواب آنان برای ایجاد ایران ناامن تعبیر نخواهد شد.
کد خبر: ۵۴۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲ 05 January 2018

به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس این شهر برگزار شد، گفت: دهه بصیرت را گرامی می‌داریم که در این ایام ملت ایران در برابر توطئه‌های پیچیده دشمنان وارد صحنه شدند.


وی با اشاره به حوادث اخیر در کشور، اظهار داشت: نظام سلطه در جهت مقابله با قدرت‌های مستقل در جهان تلاش می‌کنند و سعی می‌کنند محوری در برابر آنان شکل نگیرد.


مدیر حوزه‌های علمیه کشور، افزود: دشمنان تلاش کردند در برابر انقلاب اسلامی و استقلال این نظام ایستادگی کنند و زنجیره توطئه‌های آشکار و نهان آن‌ها ادامه خواهد داشت و در طول ۴۰ سال گذشته خود را در برابر پدیده انقلاب اسلامی عاجز می‌دانند و در برابر امواج مقاومت اسلامی در لبنان و سوریه و عراق احساس شکست کردند.


وی بیان داشت: پس از برجام دشمنان به تعهدات خود پایبند نبودند و آنان احساس می‌کنند که پایگاه جهانی خود را از دست داده‌اند و وجود ایران امن در منطقه ناامن خاورمیانه برای آنان قابل تحمل نیست.


آیت الله اعرافی ادامه داد: دشمنان بارها اعلام کردند که ناامنی را به خیابان‌های ایران خواهند کشاند و در این مسیر سرمایه‌گذاری‌های زیادی کردند.


نارسایی‌های اجتماعی را باید مورد توجه قرار داد


وی بیان داشت: نباید اشکالات داخلی را فراموش کرد و نارسایی‌های اجتماعی را باید مورد توجه قرار داد و برای حل آن تلاش کرد.


رئیس جامعه المصطفی العالمیه افزود: انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای زیادی به همراه داشته است اما جریانی در دنیا سعی می‌کند تا این دستاوردها نادیده گرفته شود.


وی اضافه کرد: اعتراض در مسیر قانونی باید محترم شمرده شود و کرامت مردم باید مورد توجه قرار گیرد و مسئولان باید به اعتراضات قانونی توجه کنند.


آیت الله اعرافی ابراز داشت: اعتراض غیر از اغتشاش است و هیچ دولتی از اغتشاشات حمایت نمی‌کند و ملت ایران و نیروهای امنیتی و نظامی نیز آن را تحمل نخواهد کرد و در برابر آن می‌ایستند.


وی ادامه داد: در حوادث اخیر همه دشمنان به حمایت اغتشاشگران رفتند تا ایران را ناامن جلوه دهند که در این راستا ملت ایران باید هوشیار و در صحنه حضور داشته باشد.


نگاه ما باید به رهبری و بزرگان دین باشد


امام جمعه قم بیان داشت: در قم به رغم مشکلاتی که ایجاد شد مردم از مصلی تا حرم به صورت پیوسته حضور داشتند و از همه خیابان‌های شهر وارد صحنه شدند و نگاه ما می‌بایست به رهبری و بزرگان دین باشد.


وی افزود: مسئولان باید اعتراض به حق مردم را مورد توجه قرار دهند و از حاشیه‌ها دور شوند و قانون و رهبری اساس حرکت کشور است.


آیت الله اعرافی همچنین تأکید کرد: مطالبات معترضان باید از مجرای قانونی دنبال شود و اغتشاشگرانی که ناآگاهانه و آگاهانه به بیرون وصل شدند تا دژ محکم ایران اسلامی را بشکند بدانند ملت ایران در برابر همه تلاش‌های آن‌ها برای تخریب اموال و حیثیت کشور خواهند ایستاد.


وی در پایان تأکید کرد: حامیان خارجی اغتشاشگران نیز بدانند که ۴۰ سال این مسیر را آزموده‌اند اما انقلاب اسلامی ریشه در ارزش‌های متعالی قرآن و عترت دارد و ملت ما پای رهبری و ارزش‌های دینی ایستاده و خواب‌های دشمنان هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار