با وجود هشدار استاندار
نکته‌ای که استاندار البرز به آن توجه لازم را نداشته، تغییرات مدیریتی استان البرز است که به طور قطع در بی‌نظمی بازار تاثیر منفی می‌گذارد.
کد خبر: ۵۵۰۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱ 16 February 2015
به گزارش تابناک – البرز: هر ساله در ایام پایانی سال، نهادهای مرتبط با تامین کالاها و محصولات اساسی، برنامه‌هایی را با هدف تامین نیاز مردم اجرا می‌کنند.
از جمله این برنامه‌ها، تامین مواد غذایی پر مصرف و میوه است.
میوه و مواد غذایی ذخیره شده، در روزهای پایانی سال در بازار عرضه شده و این کار مانع از افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها و اخلال سودجویان در نظم بازار می‌شود.
از سوی دیگر مدیران دستگاه‌های اجرایی در بهمن و ابتدای اسفند هر سال، اعلام می‌کنند که به اندازه کافی میوه و اقلام غذایی در انبارها ذخیره شده و اجازه افزایش غیر قانونی قیمت‌ها را نمی‌دهیم.
البته هر ساله در آستانه نوروز با افزایش قیمت‌ها روبه‌رو می‌شویم و این وعده‌ها نیز همواره تکرار می‌شود.
رشد قیمت میوه‌ نیز عموما در روزهای پایانی سال و روزهای منتهی به عید نوروز مشاهده می‌شود، اما اینبار البرز 45 روز زودتر به استقبال عید رفته و از هم اکنون شاهد نوسانات عجیب در بازار میوه هستیم.
این در حالی است که چندی پیش سيد حميد طهايي استاندار البرز در اظهار نظري كه پرتال اطلاع‌رساني استانداري البرز آن را با تيتر "اظهار گلایه از روند افزایش قیمت میوه در روزهای پایانی سال" منتشر كرد، گفته بود: نظارت‌ها بر روند توزیع و عرضه میوه شب عید در استان باید بیشتر شود.
وي با بیان اینکه قیمت میوه در بازار روند صعودی دارد و نظارت‌ها کم‌تر شده است، گفت: این روزها شاهد آن هستیم که روند قیمت میوه در بازار چند نرخی است و نظارت‌ها  بر روند توزیع و عرضه محصولات باید بیشتر شود.
وی تصریح کرد: افزایش قیمت میوه و چند نرخی بودن آن مشکلات عدیده‌ای را برای مردم ایجاد کرده و موجب افزایش نارضایتی عمومی خواهد شد.
خبرنگار تابناک روز گذشته به بازار روزهای کرج از جمله بازار روز باغستان و تختی مراجعه و از وضعیت قیمت‌ها گزارشی را تهیه کرد.
گزارش خبرنگار ما حاکی از آن است که قیمت میوه در استان البرز و شهرستان کرج به صورت ساعتی تغییر می‌کند.
از جمله آنکه خانواده‌ای که برای تهیه میوه عروسی فرزند خود یک روز زودتر به بازار روز مراجعه کرده بودند، با پاسخ نمی‌فروشیم، فروشندگان روبه‌رو شدند.
فروشندگان می‌گفتند، قیمت میوه‌ها به صورت لحظه به لحظه تغییر کرده و ما نمی‌توانیم امروز برای برای فردا میوه‌های خود را پیش فروش کنیم، چرا که از قیمت فردا خبر نداریم.
به عنوان نمونه قیمت موز در روزهای اخیر به شدت نوسان داشته و با تغییراتی بین 58 هزار ریال تا 80 هزار ریال خرید و فروش شده است.
این نوسانات نشان می‌دهد که در نوروز امسال، مردم با مشکلات بیشتری در تامین میوه عید روبه‌رو می‌شوند.
نکته‌ای که استاندار البرز به آن توجه لازم را نداشته، تغییرات مدیریتی استان البرز است که به طور قطع در بی‌نظمی بازار تاثیر گذار بوده.
استان البرز در ماه‌های اخیر شاهد تغییرات مدیریتی وسیعی بوده و استاندار، برخی از فرمانداران و مدیر کل برخی از ادارات به صورت گسترده تغییر کرده‌اند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار