مشکلات خانواده های جانباختگان استان فارسی نفتکش سانچی را به دقت بررسی و رسیدگی خواهیم کرد.
کد خبر: ۵۵۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 16 January 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:اسماعیل تبادار، سه شنبه ضمن تسلیت درگذشت کارکنان و خدمه نفتکش سانچی به خانواده ها و بازماندگان آنها افزود: این یک حادثه بسیار تلخ هم برای کشور و هم برای استان فارس بود چرا که چهار نفر از این عزیزان از هم استانی های ما بودند.
وی ادامه داد: بر ما لازم است که هر کاری که بتوانیم در ابعاد رسیدگی به این خانواده ها انجام دهیم و در این زمینه کوتاهی نخواهیم کرد.
استاندار فارس بیان کرد: رئیس جمهوری نیز بر این امر تاکید داشته است و دستور و تاکید دکتر روحانی برای ما مطاع است و ما نیز در جهت سیاستی که ایشان تعریف و تبیین می کند اقداماتی انجام خواهیم داد و در خدمت این خانواده ها خواهیم بود.
تبادار گفت: در صورت فراهم شدن شرایط قطعا دیداری هم با خانواده این عزیزان خواهیم داشت.
 16 دیماه جاری یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در 200 مایلی شانگهای به نفتکش ایرانی سانچی که حامل بیش از 130 هزار تن میعانات گازی بود، برخورد کرد.
پس از این واقعه، نفتکش سانچی با 30 تبعه ایرانی و 2 بنگلادشی دچار حریق و انفجارهای عظیم شد که کار امداد رسانی در منطقه را با مشکل مواجه و در برخی مواقع ناممکن کرد.
با دستور و تاکید رییس جمهوری علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسئول ویژه رسیدگی به این واقعه تعیین شد و گروههای کارشناسی و امدادی از جمله تکاوران ارتش به منطقه اعزام شدند تا با هماهنگی مقامات و مسئولان چینی و همکاری برخی کشورهای دیگر کارهای مربوط انجام گیرد.
اما اقدام های فوریتی و ضربتی برای خاموش کردن شعله ها و تعیین وضعیت خدمه نفتکش ایرانی به دلیل گستردگی دامنه انفجارها و همچنین دمای بسیار زیاد حاصل از آتش سوزی بی ثمر ماند، چرا که نزدیک شدن به کشتی سانچی و حضور طولانی مدت در آن برای بررسی وضعیت میدانی ناممکن شده بود.
در نهایت روز یکشنبه (24 دیماه) رسانه ها اعلام کردند که نفتکش سانچی عملا در حال غرق شدن است و اسامی خدمه کشتی نیز به عنوان جان باختگان اعلام شد.
از 32 خدمه حاضر در نفتکش سانچی 30 خدمه ایرانی و 2 خدمه بنگلادشی بودند و از 30 خدمه ایرانی نیز چهار نفر به نام های مجید قصابی عروجی (کاپیتان) اهل شهرستان پاسارگاد، سجاد عبداللهی و پوریا عیدی پور از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ و اهل نورآباد ممسنی و سعید دهقانی دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ اهل شهرستان اقلید فارس بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار