شهردار نهاوند از راه اندازی بازار خودرو و ساماندهی ورودی شهر نهاوند خبر داد.
کد خبر: ۵۵۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱ 17 February 2015

شهردار نهاوند از راه اندازی بازار خودرو و ساماندهی ورودی شهر نهاوند خبر داد.

به گزارش ایسنا، "شاهین فرجی فر" در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر نهاوند، با اعلام این خبر با دعوت از سرمایه داران شهر به سرمایه گذاری در حوزه شهری، اظهار کرد: کسانی که برای ساخت هتل و پارکینگ  در شهر اقدام کنند در سال ۹۴ از تخفیفات ویژه عوارض بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه شهرداری در تعداد صدور پروانه های ساختمانی در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش مواجه بوده است، تصریح کرد: در این شرایط روند ارائه خدمات به مردم کم نشده و کاهش نیافته است و نگذاشته ایم در کیفیت خدمات شهری خللی ایجاد شود بلکه کیفیت را با برنامه ریزی تقویت کرده ایم.

تقویت فرهنگ عمومی برای رفع سد معبر

فرجی فر در بحث سد معبر نیز با تاکید بر نقش اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در این محور گفت: اگر یک کاسب بداند که سد معبر شرعا حرام است یقینا در روش کار خود تجدید نظر خواهد کرد چرا که در اسلام نظر بر کسب رزق حلال است اما باید از سوی دیگر نیز شرایط را برای رعایت این اصول فراهم کرد.

وی سد معبر را یک مشکل عمومی در شهرها دانست و اظهار کرد: حل این مشکل با ورود یک دستگاه و صرفا شهرداری حل نمی شود و باید سایر ارگانهای مرتبط نیز به صورت جدی وارد عمل شوند چرا که سال نو در راه است و نهاوند نیز به سبب داشتن مزیت های گردشگری میزبان مسافران بسیاری از نقاط مختلف کشور خواهد بود بنابراین باید اقدامی اساسی با فرهنگ سازی اصولی اجرا یی کرد.

وی عملکرد شورای اسلامی چهارم را در حوزه فرهنگ سازی و کار فرهنگی قابل توجه دانست و تاکید کرد: در حوزه فرهنگ هر اقدامی انجام شود هزینه محسوب نمی شود بلکه سرمایه گذاری است که نتیجه آن افزایش کیفیت خدمات شهری خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نهاوند نیز گفت: در حال حاضر سد معبر مهمترین مشکل در شهر است که گاهی ترافیک ناهمگونی به وجود می آورد، از طرفی هم مبلمان شهری و توجه به زیبایی آن با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و ورود میهمانان نوروزی مطرح است که به عنوان اولویت باید در دستور کار قرار گیرد.

"صفی الله خرم آبادی" ساماندهی نمایشگاه های خودرو بلوار شاهد که مشکلات بسیاری بوجود آورده را به همراه تاکید بر نصب تابلوهای منصوب در سردرب مغازه ها که ناهمگونی آنها در زیبا سازی و مبلمان شهری تاثیر منفی دارد و نیز نوع کاربری هایی که با توجه به آنها پروانه فعالیت و ساخت صادر می شود اما در نهایت فعالیتی غیر از موارد مجوز با آن انجام می شود را از دیگر موارد قابل پیگیری و مهم برای این کمیسیون عنوان کرد .

راه اندازی واحد سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی در نهاوند

یکی از اعضا شورای اسلامی شهر نهاوند نیز از راه اندازی واحد سرمایه گذاری و مشارکت های اقتصادی در شورای شهر و شهرداری نهاوند خبر داد و گفت: این واحد با هدف جذب سرمایه گذاری مشترک می تواند اقدامات قابل توجهی در حل ترافیک شهر، احداث پارکینگ و ... انجام دهد.

"عبدالعلی ملکی" با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاری و ایجاد واحدهای خدماتی به منظور توسعه شهری و رفاه شهروندی اظهار کرد: می توان در حوزه های مختلف با بازاریان و اصناف برای این سرمایه گذاری وارد عمل شد.

وی با اشاره به بند ۲۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها تاکید کرد: فعالیت های اصناف باید مرتبط با مجوز اخذ شده باشد و از طرفی هم در بحث افرادی که بدون مجوز در حال فعالیت هستند باید اقدام جدی انجام شود چرا که وقتی اصناف مالیات پرداخت می کنند و عوارض می دهند نمی شود عده ای در این میان بدون مجوز و پرداخت مالیات فعالیت داشته باشند.

به گزارش ایسنا؛ کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر نهاوند مدتی است مسائل و مشکلات پیش رو را در حوزه مرتبط به صورت جدی پیگیری و با همکاری شهرداری به دنبال ارائه یک خروجی قابل قبول از این کمیسیون است که با تشکیل جلسات متعدد برگزار شد که در این جلسات بر تعامل همه دستگاه ها و متولیان برای رفع موانع موجود از جمله سد معبر که دیگر به یک مشکل جدی در شهر تبدیل شده است، تاکید می شود.

در نشستی که این کمیسیون با نماینده های اصناف داشت با تاکید بر رفع موانع موجود از طریق فرهنگ سازی از بازاریان به عنوان رکن اصلی در توسعه اقتصادی شهر ها نام برد که باید مشکلات آنها رفع شود چرا که بیش از ۹۵ درصد درآمد شهرداری از جانب مردم تامین می شود که در قالب عوارض، پروانه های ساختمانی و ... است چراکه شهرداری مانند سایر نهادها از ردیف بودجه های دولتی برخوردار نیست.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار