معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز از تخفیف ۲۳ درصدی عوارض ساختمان شهرداری شیراز تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر: ۵۵۴۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲ 18 January 2018

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:اسدی افزود: مودیانی که عوارض خود را به طور کامل تا پایان سال پرداخت کنند از تخفیف ۲۳ درصدی عوارض ساختمانی برخوردار می شوند.
وی گفت: هر ساله شهروندان و فعالان صنعت ساختمان، پرداخت عوارض ساختمانی را به دهه فجر و پایان سال موکول می‌کنند، اما بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز، بجز این تخفیف ، هیچگونه مصوبه دیگری برای کاهش عوارض ساختمانی صادر نمی شود.
وی به سهم اندک مشارکت شهروندان شیراز در امور شهر اشاره کرد، و افزود: از مجموع ۵۰۰ هزار واحد مسکونی شیراز حدود ۱۰۰ هزار واحد، از مجموع ۶۰۰ هزار خودرو، کمتر از ۱۰۰ هزار خودور و از مجموع ۸۰ هزار واحد صنفی تنها ۴ هزار واحد در پرداخت عوارض‌ها مشارکت داشته اند.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در خصوص برگزاری چهارمین دوره جوایزخوش حسابی شهرداری تصریح کرد: به پاس مشارکت شهروندان، در این جشنواره جوایز ارزنده‌ای شامل دو کمک هزینه ۵۰۰ میلیون ریالی خرید مسکن، دو دستگاه خودور، صد‌ها سکه و لوازم خانگی به برندگان قرعه کشی اهدا می‌شود.
اسدی با بیان اینکه حدود ۵۰۰ هزار قبض نوسازی درب منازل شهروندان توزیع شده است، ادامه داد: بر اساس قانون شهروندانی که نسبت به پرداخت عوارض خود اقدام کنند از ۱۰ درصد جایزه‌ی خوش حسابی بهره‌مند و افرادی که در پرداخت عوارض خود کوتاهی کنند مشمول ۹ درصد جریمه دیرکرد خواهند شد.
وی گفت: شهروندان می توانند با مراجعه به مناطق یازده گانه و پایگاه اینترنتی شهرداری شیراز به نشانی www.Shiraz.ir عوارض خود را پرداخت نمایند.
وی با اشاره به تردد حدود ۶۰۰ هزار خودرو در شیراز و تاکید بر الزام پرداخت عوارض خودرویی در محدوده شهر شیراز اعلام کرد: شهروندان می‌توانند برای پرداخت عوارض خودرویی و دریافت مفاصا حساب خود علاوه بر سامانه اینترنتی مذکور به یکی از ۱۵۵ شعب پیشخوان دولت مراجعه نمایند.
عوارض کسب و پیشه هم یکی دیگر از مواردی بود که معاون شهردار شیراز به آن اشاره و تصریح کرد: شهروندان می‌توانند با مراجعه به مناطق یازده گانه شهرداری شیراز یا اتاق اصناف شیراز عوارض صنفی خود را پرداخت نمایند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار