استاندار فارس گفت:امروز سیر مراوده‌ای که باید مردم و مسؤولان نسبت به هم داشته باشند جابجا شده و مردم دیگر با حالت عادی با مسؤولان صحبت نمی‌کنند بلکه پرخاشجویی می‌کنند که البته این اشکال از مردم نیست بلکه از ما بوده که مطالبات به‌حق مردم تلنبار شده و پاسخ داده نشده و الآن راحت نمی‌توانند حرف خود را بزنند و با پرخاش حرف می‌زنند.
کد خبر: ۵۵۵۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 22 January 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:اسماعیل تبادار در نشست شورای فرهنگ عمومی استان فارس با تأکید بر تسری قانون مداری در همه ارکان، تصریح کرد: اگر نگاه ادارات در چهارچوب وظیفه ذاتی تعریف شود، بیشتر مشکلات حل خواهد شد.

مقام عالی دولت در فارس با بیان اینکه با قانون همسایگی نداریم، اضافه کرد: همیشه می‌گوییم چرا مردم بی‌اعتماد شدند؟ خب پاسخ این است که ما به مسؤولیت خودمان توجه نکردیم و از دیگران مسؤولیت خواستیم و یا اینکه تلنگر به خودمان نزدیم و از دیگران بازخواست کردیم که همیشه نیز همین‌گونه بوده است.

وی در تأکید سخنان خود افزود: به‌عنوان‌مثال می‌گوییم مردم نباید نسبت به حاکمیت بی‌اعتماد باشند و پس‌ازآن فردی که خودش مدعی‌العموم است در رسانه ملی می‌گوید که فرزندان تمام مسؤولان قاچاقچی هستند، خب مدعی‌العموم می‌تواند همه آنان را دستگیر کرده، زندان کرده و بعد مشخص کند که فرزندان چه کسانی قاچاقچی بوده‌اند و آدرس نیز بدهد و یا نماینده محترم ما که عضو کمیسیون اصل 90 است می‌گوید تمام صنعت آلومینیوم کشور دست دو خانواده است!

تبادار افزود: خب مردم چکار کنند؟ آن‌یکی دزدی کرده و آن‌یکی فلان و بهمان، مگر نمی‌گوییم سرمایه اجتماعی؟ خب ما که تک‌به‌تک در حال پاک کردن سرمایه‌ها هستیم.

وی با اشاره به دیدارهای مردمی خود، ادامه داد: امروز سیر مراوده‌ای که باید مردم و مسؤولان نسبت به هم داشته باشند جابجا شده و مردم دیگر با حالت عادی با مسؤولان صحبت نمی‌کنند بلکه پرخاشجویی می‌کنند که البته این اشکال از مردم نیست بلکه از ما بوده که مطالبات به‌حق مردم تلنبار شده و پاسخ داده نشده و الآن راحت نمی‌توانند حرف خود را بزنند و با پرخاش حرف می‌زنند.

استاندار فارس افزود: مردم الآن شغل می‌خواهند یا مریض دارند و نیاز فوری به پول دارند که در دیدارهایی که از شهرستان‌ها داشته‌ و یا در دیار مردمی، به‌وضوح این مسائل را دیده‌ام.

این مقام مسؤول افزود: اینکه عنوان می‌شود استان فارس ازنظر سرمایه‌های اجتماعی خوب است به اعتقاد بنده این‌گونه نیست و نباید غفلت کرد.

وی با بیان اینکه همه ارکان حاکمیتی در قبال مردم مسؤول هستند، خاطرنشان کرد: در باب آسیب‌های اجتماعی شق‌القمر نمی‌توان کرد اما بی‌تفاوت نیز نباید بود گرچه همیشه برای بیان مشکلات خوب هستیم اما در اجرایی کردن آن مشکل‌داریم که این خود نیاز به آسیب‌شناسی دارد!

تبادار با تأکید بر همسایگی پیدا کردن مسؤولان و مردم با قانون اظهار داشت: ما همه آزادیم که صحبت کنیم اما کسی سؤال نمی‌کند که شما به چه حقی صحبت کردید و اگر لازم بود صحبت کنید چرا عمل نکردید؟

وی با بیان اینکه مدام می‌گوییم سرمایه اجتماعی چه شده است، افزود: افرادی تریبون دستشان است و می‌گویند مشکلات زیر سر فلان استاندار است و ... که اگر این مطلب درست است باید با مدرک و مستند اثبات کرد نه اینکه فقط حرف زد.

استاندار فارس ادامه داد: کم‌توجهی مسؤولان، بی‌جا گویی و ناسزاگویی باعث بی‌اعتمادی مردم شده و این نیاز به آسیب‌شناسی دارد.

تبادار در پایان نیز با بیان اینکه وعده می‌دهیم و عمل نمی‌کنیم و این نیز باعث بی‌اعتمادی است، افزود: اگر بنا است شورای فرهنگ عمومی برای آسیب‌های اجتماعی نسخه‌ای بپیچد، باید یک نسخه کامل و جامع باشد و همه ابعاد را در بر بگیرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار