تابناک: به همت یونسکو و با همکاری دفتر آموزش و پژوهش استانداری اصفهان در ادامه برگزاری کارگاه زنان و مشارکت‌های جمعی دو کارگاه مهارت ارتباط و مهارت تصمیم گیری در دانشگاه خوارسگان برگزار شد.
کد خبر: ۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۷ 17 February 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، عباس باقری یزدی، کارشناس بهداشت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این کارگاه که روز گذشته (دوشنبه)‌ برگزار شد، اظهار کرد: انسان موجودی است اجتماعی که نیاز به برقراری ارتباط دارد، اما متاسفانه در قرن پیشرفت تکنولوژی شاهد کاهش ارتباطات انسانی هستیم.

وی با بیان اینکه باید با ابزارهای اصلی ارتباط آشنایی داشته باشیم، ادامه داد: 75درصد مردم گوش دادن فعال را یاد نگرفته‌اند و 70 درصد نیز از سخنرانی می‌ترسند.

باقری یزدی با بیان اینکه یاد گرفتن راه‌های برقراری ارتباط در نهایت باعث بالارفتن احترام افراد می‌شود، تصریح کرد: طی تحقیقاتی که در دانشگاه تهران انجام دادیم نخبگان این دانشگاه 97درصدشان حرف می‌زنند و 13 درصد نیز گوش نمی‌دهند. این درحالی است که گوش دادن خوب بسیار مهم است.

هم‌چنین رییس اداره علوم اجتماعی و انسانی کمیسیون ملی یونسکو در ایران با بیان اینکه بحث زنان برای یونسکو بسیار اهمیت دارد، گفت: ارتقای آموزش و تلاش در سمینارهای مختلف که در نهایت منجر به احترام افراد به یکدیگر می‌شود از هدف‌های مهم یونسکو است.

شیدا مهنام با بیان اینکه تمام اساتید در این کارگاه یک روزه صحبت از احترام متقابل داشتند، اظهار کرد: بعد از احترام مهم است تا یاد بگیریم یکدیگر را تحمل و بتوانیم با افراد مدارا کنیم.

رییس اداره علوم اجتماعی و انسانی کمیسیون ملی یونسکو با بیان اینکه اصل زندگی تمام انسان‌ها در اهمیت کلمات نهفته است، اضافه کرد: یونسکو با هر مقایسه‌ای مخالف است چرا که هر انسانی در هر جایگاهی قابل احترام است.

مهنام ادامه داد: یونسکو به دنبال این نیست که پس از پایان این کارگاه‌ها تمام مشکلات رفع شود، بلکه می‌دانیم کوچکترین کارگاهی نیاز به تداوم و انسجام دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار