به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در سه ماهه نخست امسال تعداد هشت موقوفه جدید باارزشی بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان در اوقاف و امور خیریه استان همدان به ثبت رسید.
کد خبر: ۵۵۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 01 July 2015
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: در سه ماهه نخست امسال تعداد هشت موقوفه جدید باارزشی بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان در اوقاف و امور خیریه استان همدان به ثبت رسید.

به گزارش تسنیم ، حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی در جمع اصحاب رسانه در تشریح برنامه های ضیافت الهی، اظهار داشت: چند سالی است که ویژه برنامه تلاوت نور بت حضور قاریان مصری در استان همدان برگزار می شود و مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: امسال نیز مانند سال‌های گذشته از یکشنبه 14 تیرماه و همزمان با 18 ماه مبارک رمضان استان همدان میزبان استاد علی محمود الشمیس قاری بین المللی مصری است.

وی عنوان کرد: علاوه بر قاری مصری حمید شاکرنژاد قاری مطرح کشور و سید محمدصادق حسینی قاری ممتاز نوجوان و گروه تواشیح سیدالاحرار نیز میهمان شهر همدان در شب 19 ماه رمضان هستند.

حجت الاسلام زین العابدینی تاکید کرد: برنامه ویژه‌ای با حضور قاریان کشوری در روز یکشنیه 18 تیرماه در امامزاده عبدالله و راس ساعت 23 با حضور همه اقشار مردم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه قاری مصری چهار روز و در 12 برنامه در سطح استان تلاوت می کنند، تصریح کرد: 12 برنامه به صورت قطعی در شهرهای استان برنامه‌ریزی شده و چهار برنامه نیز در صورت موافقت ایشان اجرایی می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه در تشریح برنامه های تلاوت این قاری مصری گفت: در روز 14 تیرماه راس ساعت 12 نخستین کرسی تلاوت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان، در ساعت 13:30 در سپاه انصارالحسین(ع)، ساعت 23 نیز در بقعه امامزاده عبدالله و در صورت موافقت ایشان ساعت 18 در حسینیه امام خمینی(ره) برنامه تلاوت برگزار می‌شود.

وی درباره برنامه های روز دوم نیز گفت: ساعت 12 در مسجد جامع بهار، ساعت 20 مسجد جامع اسدآباد، ساعت 22 مسجد جامع تویسرکان و در صورت موافقت علی محمود الشمیس عصر نیز در مسجد جامع صالح آباد میزبان قاری مصری هستیم.

حجت الاسلام زین العابدینی به برنامه های روز سوم اشاره و بیان کرد: ساعت 20 روز سه شنبه شاهزاده محمد نهاوند و در ساعت 23 نیز در امامزاده عبدالله ملایر برنامه تلاوت برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: چهارشنبه روز پایانی حضور قاری مصری راس ساعت 12 در مسجد جامع رزن، ساعت 22 در مسجد جامع کبودرآهنگ و در ساعت 23 در مصلی فامنین برنامه تلاوت به پایان می‌رسد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گفت: نیروی انتظامی، سپاه پاسدارن، ارشاد اسلامی و صدا و سیمای مرکز همدان همکاری های زیادی در جهت نظم بخشی و اطلاع رسانی برنامه ها داشته اند.

وی درباره برنامه‌های طرح ضیافت الهی نیز گفت: اداره اوقاف مقدماتی را برای ورود به ماه رمضان از جمله غبارروبی و عطرافشانی بقاع متبرکه، طرح تعویض قرآن های فرسوده و پاره، آذین بندی بقاع، ایجاد خیمه های معرفت، اقامه نماز جماعت در امامزادگان و ایجاد غرفه های مشاوره در سطح بقاع متبرکه از اهم اقدامات این طرح بوده است.

50 بقعه میزبان طرح ضیافت الهی

حجت الاسلام زین العابدینی اظهار داشت: هفت بقعه در شهر همدان، 11 بقعه در ملایر، 9بقعه در نهاوند، هفت بقعه در تویسرکان، چهار بقعه در رزن، هفت بقعه در کبودرآهنگ، سه بقعه در بهار و دو بقعه در اسدآباد در مجموع 50 بقعه میزبان طرح ضیافت الهی هستند که در آنها اطعام روزه داران نیز انجام می‌گیرد.

وی درباره طرح نشاط معنوی نیز عنوان کرد: در طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی از حضور 30 مبلغ که 19 نفر آنها از استان قم هستند بهره گرفته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: دعوت مردم به ساده زیستی، استفاده از بیانات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب، دعوت از مردم برای مشارکت در افطاری‌ها، تبلیغ سنت حسنه وقف بر اساس نیازهای جدید و حضور در ویژه برنامه های قدر از جمله مسایلی است که مبلغان در طرح ضیافت الهی بیان می‌کنند.
وی به راهپیمایی روز قدس نیز اشاره و تصریح کرد: در صورت موافقت مسئولین ابتدا و یا انتهای راهپیمایی روز قدس را به یکی از امامزادگان با محوریت بقاع متبرکه قرار می دهیم.

وی بیان کرد: چهار بقعه در همدان، هفت بقعه در ملایر، پنج بقعه در نهاوند، سه بقعه در تویسرکان و دو بقعه در شهرهای کبودرآهنگ، بهار و اسدآباد مجری طرح نشاط معنوی هستند که هماهنگی های لازم برای این امر انجام گرفته است.

238 بقعه در استان همدان وجود دارد

حجت الاسلام زین العابدینی اظهار داشت: تعداد 238 بقعه در استان همدان وجود دارد که همه آنها از نظر فضا آمادگی برگزاری طرح های نشاط معنوی را ندارند.

وی افزود: سال گذشته بیش از هشت هزار نفر در طرح نشاط معنوی شرکت کردند که امسال پیش بینی حضور 9 هزار نفر در این طرح وجود دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه درباره طرح بخش زیرزمینی امامزاده عبدالله گفت: کتابخانه، موزه، سایت مدیریت، حسینیه، مرکز فعال فرهنگی قرآنی و داراشفای تخصصی امامزاده از بخش های مهم این قسمت از امامزاده هستند.

وی با بیان اینکه نیازهای روز جامعه در مباحث وقف مورد توجه قرار می گیرد، تصریح کرد: کمک هزینه برای ازدواج جوانان، برنامه های قرآنی، کمک هزینه تحصیلی، دارو و درمان و کمک به اصجاب رسانه و خبرگزاری ها برای مقابله با جنگ نرم و شبکه های اجتماعی در راس امور قرار دارند.

همدان پیشگام در طرح ملی حفظ قرآن

حجت الاسلام زین العابدینی تاکید کرد: شهادت امام حسین(ع) بیشترین موقوفه را در استان دارد ولی متاسفانه موقوفه ایی با موضوع ولادت ائمه در استان نداریم.

وی درباره طرح ملی حفظ قرآن نیز گفت: سهم استان همدان در سال گذشته پنج هزار و 700 نفر بود که این آمار در استان رقم 9 هزار نفر را نشان می داد و برای سال جاری نیز سهمیه هفت هزار نفری به استان رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه به واگذاری باغ بهشت به شهرداری اشاره و بیان کرد: این مسئله منتفی شده است و فقط نماینده ایی از دفتر استانداری، نماینده ولی فقیه در استان، حوزه علمیه و شورای شهر به مسائل برنامه و بودجه باغ بهشت نظارت دارند.

وی درباره طرح احسن شهرهای کبودرآهنگ و بهار نیز گفت: بسیاری از مردم کبودرآهنگ ثبت نام کرده و کارشناسان اوقاف نیز بر املاک آنها قیمت گذاری کرده‌اند ولی این مسئله در بهار و لالجین با کندی در حال پیشرفت است.






اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار