استاندار ایلام در پیامی دهم تیر سالروز آزادسازی مهران در عملیات غرورآفرین کربلای یک را به ملت ایران بویژه مرزداران غیور این استان تبریک گفت.
کد خبر: ۵۵۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶ 01 July 2015
به گزارش تابناک ایلام از روابط عمومی استانداری ایلام، متن پیام محمدرضا مروارید بدین شرح است: مهران سرزمین لاله های خونین، سرزمین مقاومت، اوج عزت خواهی و اقتدار ایران اسلامی، سرزمین غیرت ایلامی و ایرانی، سرزمین شهادت و ایثار،مهد پایمردی و استقامت، مهران دروازه عتبات عالیات، پیوند دهنده خاک و خون، منبع الهام بخش زندگی، امن ترین مرز کشور، نزدیکترین خط به کربلای دل ها، حسین (ع) است.

حماسه دهم تیر ماه 1365 سالروز آزاد سازی مهران عزیز یک رویداد عظیم و بیاد ماندنی است که نقطه عطفی در تاریخ ایران به شمار می آید.

دهم تیر، نشانگر شجاعت و شهامت فرماندهان و از خودگذشتگی رزمندگان اسلام و اوج خداباوری و خلوص امام شهیدان، خمینی کبیر (ره) است که فرمود: مهران را هم خدا آزاد کرد.

آزادسازی مهران نتیجه وحدت و یکپارچگی نیروهای مسلح کشور، ارتش، سپاه و بهره گیری از ظرفیت های عظیم مردمی بود که باعث شد تمامی معادلات، باور ها و ذهنیت هایی را که در مورد توانایی و قابلیت های نظام جمهوری اسلامی وجود داشت تغییر کرده و با عنایات الهی و با صلابت و از خود گذشتگی رزمندگان رشید اسلام، به منصه ظهور رسید.

دهم تیر، از یک سو اوج اقتدار و عزت خواهی دولت، ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، بواقع نشانگر تلالو ایمان در عالی ترین سطح بندگی خداوند و پیروی از رهبری دور اندیش است که رزمندگان و شهدا آن را به منصه ظهور گذاشتند و از سوی دیگر هم خفتی وصف ناشدنی را به دشمنان وارد آورد چرا که به قدرت ایمان و اراده ملت ایران پی بردند، قدرتی که تاثیرات آن امروزه در بین ملت های آزادی خواه و در قلب مردم انسان دوست آنها جای دارد و ایران را در کانون توجهات جهانی قرار داده است.

رزمندگان اسلام با حماسه آفرینی خود به جهانیان نشان دادند که فتح مهران فتح خاک نبود بلکه فتح ارزش های ناب اسلامی و اعتقادی بود که پیامی عبرت آموز برای دشمنان اسلام است.

اگر چه در تاریخ جنگ تحمیلی یکی از تلخ ترین و سخت ترین لحظات، تصرف مهران توسط رژیم بعثی بود اما یکی از شیرین ترین خاطرات دفاع مقدس با آزادسازی مهران رقم خورد.

آزادی مهران همانقدر که برای ما استراتژیک و افق آفرین بود برای دشمن خوار کننده و تضعیف کننده بود.

امروز اگر چه ابزارهای دشمنی و مخالفت با ملت ایران تغییر یافته اما دولت تدبیر و امید با پشتوانه ملتی بزرگ با غنای فرهنگی و تمدنی دیرینه در عرصه نظام بین الملل و با نظامی مقدس و برامده از بطن این جامعه برای تعالی و ارتقای جایگاه ایران در همه سنگرهای منطقه ای و بین المللی، تعامل سازنده با جهان و تثبیت صلح و آرامش تلاش می کند.

آنچه امروز ایران را در مذاکرات هسته ای به پیش می برد نشات گرفته از آن روزهای سخت است که مردم نهال آن را با خون شهیدان این مرز و بوم کاشتند و اکنون توسط ملت ایران، خانواده معظم شهدا و ایثارگران باز تعریف می شود.

آری دولت تدبیر و امید افتخار دارد که به چنین مردمی خدمت می کند، اقتصاد را شکوفا می کند و برای این ملت پای میز مذاکره نشسته است.

اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان اسلام و ایثارگران عزیز در حماسه آزاد سازی مهران این روز بزرگ که مصادف شده با روزهای خجسته و پر برکت ماه رمضان را به مردم شهید پرور استان و همه هموطنان در اقصی نقاط کشور، خانواده شهدا و ایثارگران تبریک و تهنیت عرض نموده و موفقیت همگان را از درگاه حضرت دوست مسالت دارم.

محمدرضا مروارید - استاندار ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار