وعده‌هایی که عمل نمی‌شود؛
علی‌رغم قول‌هایی که مسئولان ارشد مازندران برای حل معضل زباله می‌دهند، بررسی‌ها نشان می‌دهد هیچ برنامه مشخصی برای حل این مشکل وجود ندارد....
کد خبر: ۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۴ 22 January 2015
به گزارش تابناک - مازندران، ساماندهی زباله مهمترین دغدغه این روزهای مسئولان در استان مازندران است، اما ظاهرا این موضوع تنها به سخنان مسئولان شهری و استانی اکتفا می‌شود و برنامه عملیاتی برای ساماندهی زباله در دستور کار نیست.

در همایش راهبردی ملی مدیریت پسماندهای عادی در استان‌های شمالی کشور که در محل مرکز توسعه و تکنولوژی هراز برگزار شد، شهردار آمل واقعیت‌های تلخی را بیان کرد.

احمد امیرسلیمانی اظهار کرد: مدیریت زباله به تنهایی در توان شهرداری‌ها نیست.
 
وی با تاکید بر اینکه مرکز زباله آمل حوضچه سد هراز است، تصریح کرد: این مرکز دیگر ظرفیت انباشت زباله را ندارد.
 
امیرسلیمانی با اشاره به اینکه شهرهای اطراف ما زباله‌های خود را در ساحل انباشت کردند، بیان داشت: این ظرفیت نیز در آمل وجود ندارد.
 
شهردار از مسئولان اجرایی کشوری خواست راهکارهای معتبر در زمینه حل معضل پسماند را پیش‌روی شهرداری‌ها قرار دهند.

اظهارات این مسئول در شهرستان آمل نشان می‌دهد در استان برنامه عملیاتی برای حل مشکل زباله در استان مازندران وجود ندارد.

این در حالی است که مسئول ارشد استان مازندران در حوزه اجرایی قول حل مشکل زباله استان را داده است هرچند استاندار مازندران زمان مشخصی را برای ساماندهی زباله اعلام نکرد.

با توجه به وضعیت نامناسبی که زباله در شهرستان آمل دارد و از طرفی دفن نامناسب زباله در شهرستان محمودآباد، مشکل دفن نامناسب زباله در ساری آیا استانداری مازندران همچنان می‌خواهد نظاره‌گر در ساماندهی زباله برای استان باشد.

پیش از این هم طاهایی، استاندار سابق مازندران هم حل مشکل زباله را مهمترین اولویت خویش قرار داده بود ولی در حوزه اجرایی موفقیت چندانی کسب نکرد. 

شایسته است استاندار مازندران برنامه و زمان مشخصی را برای ساماندهی پسماند مازندران تعیین کند تا این مشکل بغرنج استان هرچه سریعتر ساماندهی شود.

منبع: تابناک
برچسب ها: زبال ، مازندران ، مسئولان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار