اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری گیلان و اداره کل زندانهای گیلان
رشت- با هدف حمایت از زندانیان و ایجاد اشتغال برای آنان، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری گیلان و اداره کل زندانهای گیلان امضا شد.
کد خبر: ۵۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱ 01 July 2015
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری گیلان، در راستای حمایت از تولیدات، معرفی امکانات و پتانسیل های موجود در هنر صنایع دستی استان و نیز حرفه آموزی زندانیان، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری گیلان و اداره کل زندانهای گیلان امضا شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری گیلان در تشریح این خبر اظهار کرد: بیکاری و مشکل معیشتی از عوامل مهمی است که افزایش جرم و جنایت را به دنبال دارد.

رضا علیزاده با اشاره به ظرفیت های بالقوه طبیعی و هنری استان گیلان در زمینه کاهش معضل بیکاری بیان کرد: فقر و فحشا، آسیب های فرهنگی و افزایش نزاع از نتایج بیکاری است که رفع آن، نیازمند همکاری همه مدیران در جهت اشتغالزایی در استان است.

وی گردشگری، صنایع دستی و فرصت های حاصل از آن را عامل مهمی در رونق اقتصادی استان دانست و افزود: زندانیان برای تزکیه و نیز قرارگیری در مسیر صحیح زندگی نیازمند مهارت آموزی و کسب حرفه هستند و از این حیث اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری گیلان در قالب تفاهم نامه ای اقدام به آموزش صنایع دستی در زندانهای استان و در ادامه حمایت از مهارت آموزان می کند.

این مسئول برگزاری نمایشگاه عرضه صنایع دستی زندانیان، برپایی بازارچه های فروش کالاهای ساخته شده در زندان و همچنین حمایت این قشر بعد از ترخیص و معرفی آنان به مراجع ذی صلاح برای دریافت تسهیلات را از اقدامات پیش بینی شده در تفاهم ناممه مذکور دانست و گفت: صدور گواهینامه پایان دوره در حین حبس و صدور گواهینامه صنعتگری برای مددجویان آزاد شده از اقدامات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری گیلان خواهد بود.

مدت این تفاهم نامه تا پایان سال جاری است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار