تابناک چهارمحال وبختیاری- بیست و چهارمین کنفرانس مهندسی اپتیک و فوتونیک و دهمین کنفرانس مهندسی و فناوری فتونیک ایران در دانشگاه شهرکرد آغاز شد.
کد خبر: ۵۵۹۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸ 30 January 2018
به گزارش تابناک شهرکرد– محمد مرادی در این آیین با اشاره به اینکه این کنفرانس برای نخستین بار در دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود، اظهار کرد: هدف از برگزاری این کنفرانس ارائه مطالب جدید در حوزه اپتیک و فوتونیک و رشته‌های مرتبط همانند لیزرهای حالت جامد، سلول‌های خورشیدی، طیف نگاری و ... است.
عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه شهرکرد تاکید کرد: مقالات از شهریورماه تا اوایل دی‌‌ماه برای شرکت در کنفرانس ارسال شده اما در نهایت پس از داوری 370 پوستر و مقاله به کنفرانس راه یافتند.
وی با بیان اینکه بیست و چهارمین کنفرانس مهندسی اپتیک و فوتونیک و دهمین کنفرانس مهندسی و فناوری فتونیک ایران در 18 محور برگزار شده است، گفت: 170 پوستر و نزدیک به 200 سخنرانی شفاهی در کنفرانس ارائه خواهد شد.
مرادی با اشاره به اینکه این کنفرانس از 10 تا 12 بهمن ماه جاری در دانشگاه شهرکرد برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: 25 نفر در کمیته علمی و هفت نفر در کمیته اجرایی برای داوری مقالات و اسکان و تغذیه شرکت‌کنندگان همکاری خواهند داشت.
وی با بیان اینکه علم اپتیک و فوتونیک علمی است که در آینده کابردهای فراوان دارد، افزود: در موارد بسیاری همچون چشم پزشکی، لیزر درمانی، بررسی آشفتگی‌های جوی، مخابرات، در سلول‌های خورشیدی برای تولید برق از نور خورشید و علم زیست شناسی کاربرد دارد.
گروه فیزیک دانشگاه شهرکرد در سال 83 شکل گرفته است و اکنون دارای حدود 200 تا 300 دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار