معلمان بازنشسته در اعتراض به شهرداری شیراز، دادخواهی شان را به شورای شهر آوردند؛ حدود سه دهه است که شهرداری مانع فروش و یا ساخت و ساز زمین های تعدادی از فرهنگیان شده است.
کد خبر: ۵۵۹۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰ 30 January 2018

تابناک فارس به نقل از شیرازه:دوشنبه ( 9 بهمن ) پیش از آغاز جلسه علنی شورای شهر با تجمع تعدادی از معلمان بازنشسته آموزش و پرورش ناحیه چهار شیراز در ساختمان شورای شهر روبرو شدیم.

این بازنشستگان به نمایندگی 95 نفر از معلمان اعتراض خود را به شورای شهر آورده بودند.

در 27 سال قبل این معلمان تعدادی زمین 300 متری واقع در قصر قمشه از آموزش و پرورش خریداری کرده و زمین ها در اداره ثبت اسناد به نامشان زده شده است.

شهرداری شیراز اجازه ساخت و ساز یا فروش این زمین ها را به بازنشستگان نمی دهد و کاربری گردشگری را به این زمین ها داده است.

نماینده این معلمان با بیان اینکه به ما گفته اند زمین شما که روبروی مجتمع تجاری گردشگری خلیج فارس قرار دارد را با قطعه ای زمین در منطقه 5 یا 7 معاوضه خواهند کرد که ما راضی به این معاوضه نیستیم.

نماینده معلمان در گفتگو با شیرازه، با اظهار اینکه در سال 69 مبلغ 420هزار تومان بابت زمین ها پرداخت کرده ایم، سند هم داریم؛ گفت: در ابتدا 173 نفر بودیم که تعدادی یا زمین معوض دریافت کردند و یا پول گرفتند اما مشکل 95 نفرمان همچنان پابرجا است.

وی با اعلام اینکه 10 نفر از اعضا فوت کرده اند و وارثانشان در حال پیگیری این زمین هستند، بیان کرد: سالهاست مشکلات این زمین ها پابرجاست، افرادی که در آموزش و پرورش بودند همچون ما بازنشسته شده اند و یا در قید حیات نیستند، ازظرفی هم شهرداری همچنان مشکل ما را حل نکرده است و می خواهند زمین هایی در اختیارمان بگذارند که در مناطق کم برخوردار قرار دارند.

این معلم بازنشسته تصریح کرد: زمین های ما معروف به اراضی قصرقمشه در روبروی شهرک بزین و خلیج فارس قرار دارد و برابر با طلای 24 عیار است؛ یا زمین های ما را به نرخ روز بخرند و یا با زمین های مناطق برخوردار معاوضه کنند.

به گزارش شیرازه، این بازنشستگان فرهنگی سالهاست حق خود را دریافت نکرده اند و اکنون توقع دارند یا اختیار دارایی شان که حدود سه دهه در بلاتکلیفی سپری کرده است را داشته باشند و شهرداری مانع فروش یا ساخت و سازشان نباشد و یا در چارچوب انصاف و قیمت روز، مبلغ را دریافت کنند.

معلمی که خودکارش را در دست گرفته خطاب به خبرنگار ما می گوید: تعاونی های دیگری هم بودند که توانستند به واسطه قدرتی که داشتند کارشان را انجام بدهند به همین دلیل کارمان 27 سال است بر زمین مانده است و سالهاست تمام وقت و انرژی مان را صرف گرفتن زمینی که حق خودمان است کرده ایم.

به گفته این معلمان شهرداری اعلام کرده که هر نفر به ازای زمین 300 متری اش 50 میلیون تومان دریافت و زمین را به شهرداری واگذار کند؛ علاوه بر این شهرداری اعلام کرده که توان مالی پرداخت پول همه معلمان را ندارد و به مرور زمان هزینه همه معلمان را پرداخت خواهد کرد.

شیرازه؛ رئیس شورای شهر شیراز قول شنیدن حرفهای این بازنشستگان را پس از اتمام جلسه علنی شورا داد؛ خبرنگار ما برای پیگیری این موضوع نزد معلمان رفت اما از آن تعداد افراد تنها چند نفر اندکی مانده بودند و به صورت عجیبی دیگر حاضر به همکاری با خبرنگار ما نشدند.

یکی از معلمانی که در ابتدا اصرار به انتشار دادخواهی شان در رسانه ها داشت اکنون پس از ساعتی معتقد بود که خبرنگاران تنها در پی پر کردن ستون تبلیغاتی خود هستند! و جالب تر اینکه حتی نمی دانستند خبرگزاری ها و پایگاه های خبری همچون روزنامه ها ستون تبلیغاتی ندارند!

این معلمانی که تا ساعتی قبل از سرناچاری فریاد خود را به شورای شهر آورده بودند و از حضور رسانه در کنارشان خرسند بودند اکنون دیگر تمایلی برای حتی صحبت با خبرنگار ما نداشتند.

رئیس شورای شهر قول حضورش به اتفاق شهردار شیراز در جلسه با این بازنشستگان را داده بود، اما پس از لحظاتی آرگیو معاون شهردار مجددا قول حضور در جلسه با معلمان را داد؛ نهایتا قرار شده بود شهردار منطقه 10 برای جلسه حاضر شود و بالاخره نه تنها اجازه حضور خبرنگار در جلسه صادر نشد بلکه حتی نتوانستیم بفهمیم بالاخره با معلمان جلسه ای برگزار شد یا نه!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار