همکاری‌های فی‌مابینی در خصوص کنترل بیماری سالک، برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی با ساماندهی مراکز عرضه شیر خام و لبنیات محلی، ساماندهی کشتارگاه‌های دام و گزارش‌رسانی سریع موارد ابتلای انسان به بیماری‌های مشترک تشدید شود.
کد خبر: ۵۶۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۰ 02 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،وهاب پیرانی ظهر امروز در جلسه مشترک مسئولان دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: هدف از تشکیل این جلسه افزایش هماهنگی بین‌بخشی در راستای پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است.

وی افزود: با تعامل و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره‌کل دامپزشکی می‌توان برای کاهش موارد ابتلای انسان به بیماری‌های مشترک اقدامات موثرتری انجام داد.

پیرانی ادامه داد: سلامت جامعه در گرو مصرف فرآورده‌های خام دامی سالم و بهداشتی است که کارشناسان دامپزشکی برای این مهم اقدامات لازم را در خصوص پیشگیری و کنترل از شیوع بیماری‌های مشترک انجام می‌دهند.

رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز در این نشست با بیان اهمیت همکاری‌های فی‌مابین دو دستگاه اجرایی در حفظ سلامت مردم، بر افزایش آگاهی عمومی مردم از طریق صدا و سیما و رسانه‌های محلی تاکید کرد.

راضی ناصری‌فر افزود: با توجه به اهمیت و مخاطرات بیماری‌های مشترک لازم است مردم برای حفظ سلامت خود و خانواده فرآورده‌های لبنی مورد نیاز را از مراکز تحت نظارت و بهداشتی خریداری کرده و از مصرف پنیر تازه به دلیل احتمال ابتلاء به بیماری تب مالت خودداری کنند.

وی خواستار نظارت مشترک دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی و لبنی شد.

در این جلسه مقرر شد: همکاری‌های فی‌مابینی در خصوص کنترل بیماری سالک، برگزاری جلسات و کلاس‌های آموزشی با ساماندهی مراکز عرضه شیر خام و لبنیات محلی، ساماندهی کشتارگاه‌های دام و گزارش‌رسانی سریع موارد ابتلای انسان به بیماری‌های مشترک تشدید شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار