مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی گفت: اکنون ٧٩‌نقطه کور مخابراتی در مشهد وجود دارد.
کد خبر: ۵۶۱۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳ 04 February 2018

به گزارش تابناک : علی کارگزار، روز گذشته در نشست خبری اظهار کرد: این تعداد از نقاط مشهد از‌نظر آنتن‌دهی دچار اختلال هستند و باید آنتن‌های مخابراتی در این مناطق نصب شوند که در این زمینه هماهنگی‌های مربوطه با شهرداری در‌حال انجام است.
وی با بیان اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ٣۶.۵ درصد است، افزود: مخابرات استان دو‌میلیون و ۶٧٠‌هزار مشترک تلفن ثابت دارد که از این میزان، دو‌میلیون و ٣۴٧‌هزار مشترک فعال هستند و هزار و ٢٩٢‌مرکز تلفن ثابت از این تعداد تلفن پشتیبانی می‌کنند. کارگزار گفت: تعداد دو‌هزار و ٨٢۴‌روستا در استان دارای ارتباطات هستند که از این تعداد دو‌هزار و ۵٧٧روستا تلفن ثابت در منازل و باقی دارای دفتر مخابراتی‌اند همچنین دو‌هزار و ١٧۶ روستا پوشش تلفن همراه دارند و هزار و ١٨٣‌روستا در استان اینترنت پرسرعت شرکت مخابرات دارند. مدیرعامل شرکت مخابرات استان با بیان اینکه ١٢‌هزار و ٨٠٠‌پورت دیتا برای سازمان‌ها و شرکت‌های استان از‌طریق مخابرات ایجاد شده است، گفت: هشت‌هزار و ١٧٨‌پورت فعال به سازمان‌ها و نهادهای استانی واگذار شده‌ است. کارگزار ادامه داد: ۴۶۶‌هزار پورت ADSL در خراسان‌رضوی فعال هستند و از این تعداد ٣۶۵‌هزار پورت در‌حال بهره‌برداری است.
فعالیت ٣‌میلیون و ۴١۵ هزار مشترک همراه اول در استان
وی بیان کرد: سه‌میلیون و ۴١۵‌هزار مشترک همراه اول در استان فعال هستند که سه‌هزار و ۴٣٣‌سایت به این تعداد مشترک سرویس ارائه می‌کنند. وی گفت: روزانه ٨٨٠‌هزار مکالمه و ١۴٨‌ترابایت مصرف اینترنت از‌طریق مشترکان همراه اول در خراسان رضوی صورت می‌گیرد.
بهره‌برداری از ٧٢٧ پروژه در دهه فجر
مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان رضوی افزود: به‌مناسبت دهه فجر ٧٢٧‌پروژه با اعتبار ٣٩٠‌میلیاردتومان توسط مخابرات استان افتتاح می‌شود که از‌این‌میان، ١٩‌پروژه در حوزه تلفن ثابت با ایجاد پنج‌هزار و ٢۵۶پورت و اعتبار دو‌میلیارد و ۶٠٠‌میلیون تومان، ٢۶‌پروژه در بخش ADSL با ایجاد دو‌هزار و ۶۵٢پورت و اعتبار ۵٣٠‌میلیون تومان، راه‌اندازی سرویس‌های جدید VDSL، FTTHو VHRAN از‌جمله پروژه‌های دهه فجر است. کارگزار با بیان اینکه سیستم VDSL نسبت‌به سیستم ADSL از سرعت بیشتری برخوردار است، اضافه کرد: این سیستم در قالب ٢٨‌پروژه، ایجاد هزار و ۵۵٧‌پورت و اعتبار ٣١١‌میلیون تومان در استان راه‌اندازی می‌شود.
وی ادامه داد: سرویس جدید FTTH نیز که فیبر نوری را به داخل منازل می‌برد و از سرعت زیادی برخوردار است، با ١۶پروژه و پشتیبانی از چهار‌هزار و ١٢٨‌پورت و اعتبار دو‌میلیارد و ٢٠٠‌میلیون تومان در دهه فجر بهره‌برداری خواهد شد؛ همچنین دو پروژه VHRAN در حوزه زیرساخت‌های شبکه تلفن همراه با سرمایه‌گذاری چهار‌میلیارد و ۴٠٠‌میلیون تومان اجرا می‌شود. 

 

 

منبع : شهرآرا آنلاین 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار