دبیر شورای ترافیک استان قم مطرح کرد
دبیر شورای ترافیک استان قم گفت: در 9 ماه نخست امسال شاهد 4 درصد رشد تردد مسافرین در محورهای استان بودیم.
کد خبر: ۵۶۶۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱ 15 February 2018

به گزارش تابناک قم، وحید مقدم ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به اصلاح هندسی خیابان‌های شهر قم اظهار کرد: یک سری از این اصلاح‌ها را انجام دادیم تا شاهد روانی ترافیک در شهر باشیم، بیشترین چالش ترافیک در شهر قم در معابر پیرامون حرم حضرت معصومه(س) و ورودی عوارضی قم تهران است.

وی ادامه داد: به دلیل نبود پارکینگ لازم در اطراف حرم حضرت معصومه(س)، در ایام نوروز ترافیک در این منطقه به وجود می‌آید، پیگیری‌های لازم را با شهرداری قم برای ایجاد پارکینگ حتی به صورت موقت در اطراف حرم حضرت معصومه(س) داشتیم.

دبیر شورای ترافیک استان قم افزود: ادارات پیرامون حرم حضرت معصومه(س) باید فضای پارکینگ خودشان را در ایام نوروز در اختیار زائرین قرار بدهند تا مشکل ترافیک کاهش پیدا کند.

مقدم با اشاره به شیوه سفر زائرین به شهر قم اظهار کرد: اکثر مردم خودروی شخصی دارند و با خودروی شخصی به شهر قم سفر می‌کنند، در 9 ماه نخست امسال شاهد 4 رشد درصد تردد مسافرین در محورهای استان قم بودیم.

احمد پوربافرانی رئیس پلیس راهور استان قم در ادامه جلسه در خصوص مشکلات شهر قم تصریح کرد: مهم ترین مشکل این شهر در ایام نوروز بحث ترافیک است، باید از ظرفیت‌های موجود همچون زمین‌های خالی برای ایجاد پارکینگ برای خودروهای زائرین استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات مطرح شده توسط زائرین در ایام نوروز، عدم اطلاع رسانی در خصوص پارکینگ ها و معابر است، باید تابلوهایی برای حل این مشکل در خیابان‌های شهر قم نصب شود تا مسافرین اطلاعات لازم را کسب کنند.

محسن اوروجی مدیرکل مدیریت بحران استان قم در بخش پایانی جلسه با اشاره به آمادگی دستگاه‌های امدادی استان قم خاطرنشان کرد: این دستگاه‌ها برای خدمت رسانی به زائرین در ایام نوروز آمادگی دارند و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار