مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از گسترش طرح توریسم سلامت در همدان خبر داد.
کد خبر: ۵۶۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹ 04 July 2015
مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه طرح توریسم سلامت در همدان گسترش می‌یابد، گفت: بیمارستان اکباتان و بوعلی‌سینا شهر همدان برای پذیرش گردشگران سلامت آمادگی دارند.

به گزارش تسنیم، علی گودرزی در کارگروه تخصصی سلامت و تأمین امنیت مواد غذایی استان همدان با اشاره به اجرای طرح توریسم درمانی در همدان اظهار داشت: گردشگران درمانی که با انگیزه اخذ خدمات کیفی‌تر یا ارزان‌تر راهی کشورهای دیگر می‌شوند، می‌توانند بخشی از ظرفیت خالی بیمارستان‌ها را پر کنند و منابع درآمدی جدید را به بیمارستان‌ها و سیستم درمان دانشگاه تزریق کنند.

وی با بیان اینکه دفتر گردشگری درمانی در معاونت درمان همدان تشکیل شده است، افزود: نیازهای آموزشی و سیاست‌گذاری بهبود کیفی در واحدهای داوطلب و حائز شرایط احصا شده است و بسترسازی لازم برای اخذ گواهینامه‌های بین‌المللی برای ارائه‌دهندگان خدمات توریسم درمانی نیز انجام شده است.

مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان تصریح کرد: اکنون بیمارستان اکباتان و بوعلی‌سینا شهر همدان برای پذیرش گردشگران خارجی سلامت آماده‌سازی شده است.
وی بیان کرد: برنامه گردشگری سلامت از برنامه‌های عملیاتی امسال معاونت درمان دانشگاه است در این راستا ایجاد زیرساخت و شناسایی ظرفیت‌ها نیز در دستور کار قرار گرفته است.

گودرزی با بیان اینکه همدان ذخیره‌گاه ژنتیکی برای کاشت گیاهان داروئی است، گفت: بیش از 300 نوع گونه گیاهی در استان همدان شناسایی شده است که برای گردشگری سلامت در حوزه طب سنتی بسیار کارآمد است.

وی عنوان کرد: 15 بیمارستان دانشگاهی و 16 بیمارستان غیر دانشگاهی با 3 هزار و 37 تخت ویژه بستری بیماران به صورت مصوب دارد که از تعداد در حال حاضر 2 هزار و 536 تخت فعال است.

مدیر اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به فعالیت سه مرکز جراحی محدود در استان ابراز کرد: هشت دانشکده زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی همدان فعال هستند که جذب دانشجو در این دانشکده‌ها به صورت مداوم انجام می‌گیرد.
وی افزود: برای توسعه و اجرای طرح توریسم سلامت باید مکان مناسبی در جوار بیمارستان‌ها برای بیماران گردشگر به همراه پلیس گردشگری ایجاد شود.

گودرزی اظهار داشت: فقدان برنامه مدون گردشگری، حمایت ناکارآمد دولت از گردشگری، عدم استانداردسازی هزینه‌های درمانی، عدم توسعه متناسب، فقدان بازاریابی منسجم گردشگری، فقدان پوشش بیمه‌ای کارآمد و فقدان نظام پاسخگوئی به پزشکان گردشگری ناراضی از جمله چالش‌های پیشروی اجرای طرح توریسم سلامت در استان همدان است.

وی بیان کرد: باید از ظرفیت استان‌های همجوار برای توسعه توریسم گردشگری بهره لازم برده شود چرا که استان همدان از نظر نیروی متخصص در حوزه پزشکی با کمبود مواجه نیست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار