همراه با تابناک کهگیلویه وبویر احمد
در بسته خبری تحلیلی امروز ابتدا موضوع نزاع دسته جمعی در سی سخت وتبعات منفی آن بر موقعیت استان ودر ادامه به تحلیل خبری مبنی بر جلسات انتخاباتی اصلاحطلبان در حوزه ی بویراحمدودر آخر صحبت های دکتر چمن در خصوص قانونی بودن افزایش قیمت دارو خواهیم پرداخت.
کد خبر: ۵۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ 04 July 2015
در بسته خبری تحلیلی امروز ابتدا موضوع نزاع دسته جمعی در سی سخت وتبعات منفی آن بر موقعیت استان ودر ادامه به تحلیل خبری مبنی بر جلسات انتخاباتی اصلاحطلبان در حوزه ی بویراحمدودر آخر صحبت های دکتر چمن در خصوص قانونی بودن افزایش قیمت دارو خواهیم پرداخت.
یکی از مشکلات استان ما که گهگاهی باعث خسارت های  جبران ناپذیر فرهنگی،اجتماعی واقتصادی فراوان می شود ،وقوع درگیری ونزاع هایی است دسته جمعی وطایفه ای که در بعضی مواقع به قتل وغارت وآوارگی طوایف منجر می شود .به نقل از برخی رسانه ها وهمچنین شاهدان عینی یکی از این اتفاقات تاسف بار در شهر توریستی سی سخت رخ داده که از قرار معلوم یک درگیری ساده وجزئی به درگیری گسترده ودسته جمعی شده وتا آنجا پیش رفته که سطح شهر را دگرگون کرده است.این موقع از سال فصل توریست پذیری شهر سی سخت است ،آیا مردم ومسئولان به تبعات منفی این حرکات بر صنعت گردشگری فکر کرده اند؟تا کی ماباید هرازچندگاهی این مسائل  ضد فرهنگی را به چشم ببینیم؟چرا همیشه مسئولان نمی توانند این نوع نزاع ها را که قابل کنترل هستند زود جمع کنند؟شاهدان اعلام کرده اند نیروی انتظامی که می توانسته این موضوع را سریعا خاتمه دهد به خوبی دخالت نکرده وکار تاجایی پیش رفته که به دخالت نیروهای ویژه از یاسوج رسیده است به هر جهت این یکی از مشکلات فرهنگی جدی ماست که سریعا یک دعوای ساده را طایفه ای وبه نزاعی خونین تبدیل می کنیم.کدام طایفه در استان کهگیلویه وبویر احمد را سراغ داریم که حداقل یکبار درگیری های بسیار بد وخسارت بار طایفه ای را تجربه نکرده باشد.به نظر می آید هنوز نتوانسته ایم بسترسازی فرهنگی در این زمینه داشته باشیم البته چند سالی بود که این نزاع ها کم ومحدود شده بود ولی با توجه به وجود مشکلات در بین جوانان باید در این خصوص آمادگی کامل داشت وسعی در آموزش فرهنگی ودر بعد امنیتی ونظم هم تدابیر سختگیرانه ای را اعمال کرد.

******
سایت خبری سفیر دنا  در یکی از خبرهای خود اشاره به جلسه ای نموده که گویا بصورت غیر رسمی در سی سخت برگزار شده وهدف آن ایجاد هماهنگی واجماع ورایزنی جهت تعیین کاندیدای اصلاحطلبان برای دور آتی مجلس شورای اسلامی بوده است.شنیده ها حکایت دارد، گزینه ای هم انتخاب شده که این سایت از آن به عنوان گزینه عبور از زارعی نماینده فعلی نام می برد.
به نظر میرسد زارعی که به نوعی با حمایتهای جریان موسوم به اصلاحات بر صندلی بهارستان تکیه زده است این روزها با این چالش جدی رو به رو است.
در ادامه  این سایت نوشته:زارعی که در وفاداری خود به جریان اصلاحات سنگ تمام گذاشته و تا حد قابل توجهی از نیروهای مورد نظر این جریان را در پست های مهم به کار گرفته بود گویا فراموش کرده که در ابتدا با مشی اصولگرایی مستقل پا به عرصه انتخابات گذاشت تا این که اعتماد نیروهای مختلف را جلب کند.
گفته شده سید باقر موسوی که پای ثابت این جریان و از فعالان با سابقه اصلاحات است به نوعی با حضور خود و فعالیتش زارعی رابه حاشیه میبرد.
شنیده شده این روزها زارعی هم با درک وضعیت بحرانی پیش آمده به دنبال جلب رضایت گروههای مختلف جریان اصلاحات است تا شاید یک بار دیگر بتواند با حمایت این جریان به مجلس راه یابد.
هرچه که هست این روزها بازار شایعات در خصوص انتخابات کم کم روبه فزونی می رود وباز هم استان کهگیلویه وبویراحمد زودتر از همه ی مناطق آتش تنور انتخابات را روشن خواهد کرد.

******
در خبری دیگر رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تفاوت قیمت ثبت شده بر روی دارو و قیمت فروش آن در این استان غیرقانونی نیست.
وی گفت:برخی از داروها به طور مثال قیمت یک هزار و 500 تومان بر آنها درج شده ولی با قیمت 2 هزار و 500 تومان فروش می‌شود که مردم این موضوع را تخلف می‌دانند و آن را به دانشگاه علوم پزشکی و یا سایر دستگاه‌های متولی کنترل بازار و قیمت‌ها ارائه می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه از تولید تا مصرف قیمت دارو افزایش می‌یابد، عنوان کرد:تفاوت قیمت درج شده بر روی دارو و افزایش قیمت فروش آن تخلف نیست و این موضوع دلیلش افزایش قیمت دارو از زمان تولید ان تا لحظه فروش است.
چمن با تاکید بر اینکه اقلام دارویی مکرر افزایش قیمت دارد، ابراز کرد: دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با جدیت تمام در زمینه برخورد با تخلفات احتماعی در حوزه بهداشت و درمان گام برمی‌دارد و تشدید این مسئله در دستور کار این دانشگاه است.
دکتر چمن نکته ای را که فراموش کردند این است ، معمولا هر کالا را به قیمت تمام شده که شامل قیمت تولید بافزایش درصدی به عنوان سود ،مالیلت،مالیات برارزش ،افزوده به آن محاسبه می کنند .کالایی که افزایش تمام این مبالغ را داشته با چه توجیهی مثلا 1000تومان به 1500تومان افزایش را قانونی می داندواز آن گذشته اسلام یکی از کارهایی که برای کاسب وفروشنده منع کرده همین نوع افزایش است وحال این مسئول براحتی این موضوع رانادیده می گیرد .
یکی از دلایل مشکلات اقتصادی وتورمی ما همین نوع افزایش هاست که با کوچکترین شایعه افزایش قیمت یک کالا ،در سطح بازار سریعا قیمت ها را افزایش می دهند . این چه توجیهیست که دکتر چمن می کنند !مردم ملاک را قیمت روی کالا می دانند حال با این صحبت دکتر چمن افزایش می تواند هر مبلغی باشد ومردم هم بنابه گفته های این مقام مسئول افزایش قیمت هارا قانونی می پندارند.در هر صورت چنین صحبت های هیچ منطقی ندارد چراکه باعث نوعی بی نظمی در بازار ،آنهم بازار دارو که به سلامتی مردم بستگی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار