مدیرکل امور اجتماعی سازمان اوقاف خبر داد
مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه کل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: حدود سه هزار روحانی اعم از مبلغان و روحانیون بومی در سراسر کشور طرح آرامش بهاری را با کمک همکاران در سازمان اوقاف، خدام و هیأت امنا اجرا می‌کنند.
کد خبر: ۵۷۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۲ 27 February 2018

 به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام ولی عادلی ظهر امروز در جلسه آموزشی توجیهی امنا و متولیان امامزادگان مجری طرح نوروزی آرامش بهاری که در حسینیه امامزاده حسین(ع) شهر قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در ایام نوروز، سازمان اوقاف و امور خیریه در سراسر کشور، توفیق دارد که در بقاع متبرکه طرحی عنوان طرح آرامش بهاری است و اصل این طرح که برگرفته از سخن حضرت امام خمینی(ره) است که می‌فرمایند،«ما می‌خواهیم مردم در جوار امامزادگان در آرامش زندگی کنند».

وی ادامه داد: اجرای فرامین و منویات مقام معظم رهبری که فرمودند«بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود» طرح، آرامش بهاری، طرح فرهنگی است و با توجه به اینکه در ایام نوروز حدود 40 میلیون زائر در تعطیلات نوروزی در امامزادگان سراسر کشور حضور پیدا می‌کنند، این طرح تعریف شده و یک اقدام فرهنگی است.

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه کل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اوج اجرای این طرح، از لحظه تحویل سال و آغاز سال نو با دعا، مناجات‌خوانی و غبار روبی حرم امام زادگان آغاز می‌شود و در ایام نوروز این طرح ادامه دارد و روحانیون دوره‌دیده و تخصصی از مرکز اعزام مبلغ قم، اعزام می‌شوند.

عادلی مطرح کرد: حدود سه هزار روحانی اعم از مبلغان و روحانیون بومی در سراسر کشور طرح آرامش بهاری را با کمک همکاران در سازمان اوقاف، خدام و هیأت امنا اجرا می‌کنند.

این مسؤول یادآور شد: در این طرح یکی از اقدامات ویژه، برپایی خیمه‌های معرفت است که مبلغان و روحانیون تخصصی در آن حضور پیدا کرده و در بخش کودک و نوجوان، پاسخ به شبهات، پاسخ به سؤالات، مشاوره و بحث چند رسانه‌ای انجام وظیفه می‌کنند و در این خیمه‌ها نماز جماعت منظمی برپا می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه کل سازمان اوقاف و امور خیریه کشور توضیح داد: سرویس بهداشتی، خدماتی و امکانات رفاهی در ایام نوروز از سوی هیأت امنا برای مسافران و زائران فراهم می‌شود تا زائرانی که در امامزادگان حضور پیدا می‌کنند، بتوانند از این خدمات بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار