کد خبر: ۵۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۰ 04 July 2015
حسن فدایی ظهر امروز در نشست شورای بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در سال 93 تنها 60 تا 70 فقره وام مسکن بافت فرسوده شهری در این استان توسط بانک‌ها پرداخت شد در حالی که سهمیه استان 5 هزار و 110 مورد بوده است.
وی عنوان کرد: در سال 94 سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد 5 هزار و 217 مورد تسهیلات ساخت و 1 هزار و 43 مورد تسهیلات و دیعه مسکن است که باید توسط بانک‌های سپه، ملت و رفاه پرداخت شود و در فاز اول سهم بانک سپه 87، ملت 87 و رفاه 27 فقره است.
فدایی با اشاره به اینکه اجرای طرح رسیدگی به بافت‌های فرسوده‌ای که در شهرستان‌ها وجود دارد، از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد است، افزود: 594 هکتار بافت فرسوده در شهرهای این استان نیاز به بازسازی دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از این میزان 267 هکتار در یاسوج، 164 هکتار گچساران، 163 هکتار در دهدشت و مابقی در سایر شهرهای استان وجود دارد.
فدایی اظهار داشت: بیش از 5 هزار خانه در شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در بافت فرسوده قرار دارند که بر اساس اجرای طرح رسیدگی به بافت فرسوده، حدود یک هزار و 300 خانه آن باید جا‌به‌جا شوند.
وی با اشاره به اینکه مطالعات بافت فرسوده یاسوج و دهدشت نیز هنوز نهایی نشده است و به همین خاطر نمی توانیم طرحی را در آنها اجرایی کنیم، گفت: بر اساس قانون تسهیلات بافت فرسوده نیازی به سپرده گذاری ندارد ولی برخی از بانک های عامل خواستار 50 میلیون ریال سپرده گذاری هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار