تابناک : رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: برنامه تحول نظام سلامت در مدت یکسال و دو ماهی که اجرا شده رضایتمندی بسیار مطلوبی را در بین آحاد جامعه ایجاد کرده است.
کد خبر: ۵۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰ 05 July 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک مرکزی، دکتر حسن طاهراحمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در مراسم افتتاح نخستین آزمایشگاه تشخیص ملکولی استان مرکزی، افزود: مهمترین بسته حمایتی این برنامه، کاهش پرداختی از جیب مردم در مراجعات به مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان ها بوده است که از زمان اجرای برنامه تحول نظام سلامت بیش از 600 میلیارد ریال بابت کاهش پرداختی از جیب مردم در استان مرکزی هزینه شده است.

وی اظهار داشت: استان مرکزی به لحاظ برخی از بیماری ها نظیر ام اس و انواع سرطان ها آمار بالاتری نسبت به استان های همجوار دارد که به منظور علت یابی این معضل و کمک موثر در پیشگیری و درمان بهنگام اقدامات هدفمندی آغاز شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: یکی از گام های مهم برنامه تحول نظام سلامت رایگان کردن هزینه های درمانی بیماران سخت العلاج است که در این راستا راهکارهای دریافت رایگان دارو برای بیماران ام اس ایجاد شده است.

وی عنوان کرد: با کمک موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یک دستگاه تشخیصی درمانی سی تی سیمیلاتور به منظور موقعیت یابی دقیق سلول های سرطانی برای پرتودرمانی به ارزش 50 میلیارد ریال در مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری در حال نصب است که به زودی به عنوان پنجمین دستگاه تخصصی از نوع خود به بهره برداری می رسد.

دکتر طاهر احمدی ادامه داد: تامین دستگاه پیشرفته و فوق تخصصی میکروسکوپ گوش و حلق و بینی و نصب آن در مرکز آموزشی درمانی امیرکبیر به ارزش 10 میلیارد ریال که با مساعدت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت رایگان در اختیار استان قرار گرفته یکی دیگر از اقدامات در راستای تقویت زیر ساخت ها و امکانات سلامت استان مرکزی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک توسعه زیرساخت های بیمارستانی استان با انجام طرح توسعه مرکز آموزشی درمانی آیت الله خوانساری و اضافه کردن 64 تخت درمانی جدید سرطان، نوسازی مرکز آموزشی درمانی ولیعصر (عج) و آغاز ساخت بلوک های زایمان در مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین (ع) اراک را از جمله اقدامات در دست انجام دانست.

دکتر طاهراحمدی در پایان با اشاره به کاهش هزینه با راه اندازی این آزمایشگاه گفت : آزمایش PCR ، در بخش خصوصی هزینه بسیار بالایی برای مردم در پی داشت که با راه اندازی این آزمایشگاه در بخش دولتی اراک هزینه انجام آن حدود 90 درصد کاهش می یابد این اقدام نه تنها باعث کاهش هزینه ها و پرداخت از جیب مردم می گردد، بلکه مانع از مراجعه بیماران به استان های همجوار می گردد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار